וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה כסף אפשר לקבל מאובדן כושר עבודה?

בשיתוף אימפקט

31.3.2024 / 11:54

כל אחד מאיתנו עלול לאבד את היכולת לעבוד, עקב מחלה או תאונה, הרבה לפני שהגיע לגיל הפרישה, ולמצוא את עצמו מחוסר פרנסה. עו"ד עדי לוי, מומחה למימוש זכויות רפואיות, מסביר כל מה שצריך לדעת על אבדן כושר עבודה

עו"ד עדי לוי, מומחה למימוש זכויות רפואיות, מסביר כל מה שצריך לדעת על אבדן כושר עבודה/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

כל אחד מאיתנו עלול לאבד את היכולת לעבוד, עקב מחלה או תאונה, הרבה לפני שהגיע לגיל הפרישה, ולמצוא את עצמו מחוסר פרנסה. רובנו, אכן נערכים לנסיבות כאלה ודואגים גם לכיסוי ביטוחי, אלא שהבעיה עם ביטוחי כושר עבודה מתרחשת בשלב המימוש.

לדברי עו"ד עדי לוי, בעברו מנהל ועדות רפואיות בביטוח הלאומי וכיום מומחה למימוש זכויות רפואיות, אובדן כושר עבודה הוא איבוד היכולת של אדם לעבוד מבחינה בריאותית. כלומר, כאשר אדם לא יכול לעבוד ולהתפרנס.

עוד הוא מציין, כי ישנם רבים שסבורים כי רק במצב של מחלות קשות זכאים לגמול בגין אובדן כושר עבודה, אך מדובר למעשה בגמול הנוגע גם למחלות שקורות במהלך החיים. בהתאם למצב הרפואי נקבעים אחוזי נכות בביטוח הלאומי ומקבלים על כך תשלום.

עו"ד לוי מדגיש כי הפנייה צריכה להיות בשני אופנים - הן לביטוח הלאומי והן לקרן הפנסיה המבטחת, וכי ניתן לתבוע את שני הגורמים הללו ובכך למצות את הזכויות הרפואיות של המובטח.

עוד מדגיש עו"ד עדי לוי, כי אובדן כושר עבודה מוגדר כ-90 ימים לאחר היווצרות המחלה - כלומר מהיום ה-91 והלאה.

אף שמדובר בהליך שנשמע די פשוט לבצע בכוחות עצמנו, חשוב להיות מיוצגים ולקבל ייעוץ וליווי משפטי. לדברי עו"ד לוי, אם החולה לא יקבל ליווי ממי שמכיר את הפוליסות ויודע כיצד לנהל את ההליך, לא יתקבלו מלוא הזכויות.

לכל המידע על אובדן כושר עבודה לחצו כאן

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully