וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יהיה כאן 'בייבי בום' של התחדשות עירונית?

בשיתוף אימפקט

31.3.2024 / 12:46

המלחמה גרמה למחסור גדול של עשרות אלפי עובדים שהפסיקו להגיע מהרשות הפלסטינית ויצרו קושי בגיוס עובדים, זאת לצד עלייה במחירי מוצרי הגלם. עו"ד ירון שלומוביץ, מומחה לדיני מקרקעין, מסביר כיצד הקשיים הללו משפיעים על שוק ההתחדשות העירונית

עורך הדין ירון שלומוביץ על השלכות מלחמת "חרבות ברזל" על שוק התחדשות העירונית/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

המלחמה גרמה למחסור גדול של עשרות אלפי עובדים שהפסיקו להגיע מהרשות הפלסטינית ויצרו קושי בגיוס עובדים והעלאת שכר העבודה לאלה שכן מגיעים לעבוד באתרי הבניה.

נרשמה גם עליה במחירי מוצרי הגלם ובקושי לייצר אספקה סדורה של חלק מהם, בעקבות פגיעה בשרשרת האספקה לישראל.

יזמים הפסיקו לקדם פרויקטים מתוך רצון לשמור על נזילות שתאפשר להם להתקיים ולצלוח את המשבר המתמשך, ובאופן כללי, האווירה בשוק קודרת יחסית מאחר ולא מעט עסקים נכנסו לסיכון כלכלי, בענף שמימלא הסיכון בו יחסית גבוה.

לדברי עו"ד ירון שלומוביץ, מומחה למקרקעין ולהתחדשות עירונית, אף שכעת נראה כי המלחמה משפיעה על שוק התחדשות העירונית לרעה, בקרוב נראה היפוך במגמה.

כך, מציין עו"ד שלומוביץ, כי כיום ישנן מספר תוכניות שמקודמות להבאת עובדים זרים מסרי לנקה או הודו ובמקביל עיקר הבנייה כיום מתבצעת באמצעות עובדים סינים שכבר היו כאן. מסתבר עוד, כי חברות שהעסיקו עוד לפני פרוץ המלחמה עובדים מסין, כמעט שלא נפגעו בהגעה ליעדים שלהן בתקופת המלחמה.

עוד מוסיף עו"ד ירון שלומוביץ, כי לפי כמות הפניות המגיעות למשרד, מתרחש בימים אלו "בייבי בום" של התחדשות עירונית. יש התלהבות מצד בעלי הדירות כמו גם הבנה שיש צורך אמיתי של מי שגרים במבנים ישנים, במבנים שאין בהם ממ"דים לשפר את המבנה. יש הבנה שמדובר בצו השעה, ויש הסתערות רבתית של מי שמתעניינים בהתחדשות עירונית. משכך, ההאטה בשוק תהפוך לעליה במהירות.

נראה, כי בצל המלחמה, החליפה הזהירות את החזירות, מצידם של בעלי בעלי הדירות כמו גם היזמים.


לאתר האינטרנט של משרד עורכי הדין שלומוביץ-סורקין ושות'

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully