וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה המחיר של עיכוב במסירת 400 דירות?

בשיתוף אימפקט

2.4.2024 / 10:36

במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית נקבע כי חברת אזורים, שאיחרה במסירת 400 דירות, תפצה את הרוכשים בכ-20 מיליון שקל. עו"ד רוני אלפסי, מומחית בדיני מקרקעין, מסבירה מה אומר החוק בנוגע לעיכובים במסירת דירות קבלן, ומה הן האלטרנטיבות לדרוש פיצוי

מה המחיר של עיכוב במסירת 400 דירות?/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

המצב הקשה בו נמצא שוק הבנייה מאז המלחמה, היעדר חומרים וידיים עובדות מעלה חשש כי חברות הבנייה לא יצליחו לעמוד בהתחייבויות שלהם וכי רוכשים רבים לא יקבלו את דירותיהם במועד. במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית נקבע כי חברת אזורים, שאיחרה במסירת 400 דירות על רקע מגפת הקורונה, תפצה את הרוכשים בכ-20 מיליון שקל.

לדברי עו"ד רוני אלפסי, מומחית בדיני מקרקעין, ליקויי בניה ואיחורים במסירה, הפנייה של הרוכשים להליך של תביעה ייצוגית הוא ייחודי וחריג במקרה הזה, כאשר הפשרה שהושגה בין הצדדים בהליך גישור בפני השופט בדימוס יורם דנציגר, עדיין כפופה לאישור בית המשפט, אף שסביר שיתקבל.
עו"ד אלפסי מסבירה כי הרקע לתביעה הייצוגית שהוגשה נגד חברת אזורים נגעה לעיכובים שנבעו בעקבות התפשטות מגפת הקורונה והסגרים שהגיעו בעקבותיה.

בעקבות ההגבלות במשק נאלצו חברות בנייה לעכב את מסירת דירות בחודשים רבים. במסגרת מתווה הפשרה שהוגש עם חברת אזורים הוסכם על הפחתה מסוימת של מספר החודשים וכל דירה קיבלה פיצוי בהתאם לגודל הדירה, בהתאם לחוק המכר.

אולם, אף שהתביעה שמסתיימת כעת נוגעת למשבר הקורונה, נראה כי על רקע המלחמה, ובפרט בשל המחסור בעובדי בנייה, צפויים עוד עיכובים ואיחורים רבים במסירת דירות קבלן לרוכשים, כבר בעתיד הקרוב. לדברי עו"ד אלפסי, כיום יש מקרים רבים שבהם לקבלנים וליזמים אין עובדים והם אינם מצליחים לסיים פרויקטים. הטענות שלהם, היא מוסיפה, יתבררו בהמשך בבית המשפט שיכריע אם מדובר בסיבה מוצדקת לאיחור.

לצד זאת, מציינת עו"ד אלפסי, כי יש פסיקות מהעבר שנגעו למבצעים קודמים כמו צוק איתן וחומת מגן שקבעו שישראל בער מדינה שנמצאת במצב של לחימה תמידי ולכן מלחמה אינה כוח עליון ואינה סיבה לעיכוב במסירה.

לאתר משרד עורכי הדין אלפסי ושות לחצו כאן

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully