וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי יחויב בן הזוג שנשאר בדירת המגורים בתשלום?

בשיתוף אימפקט

2.4.2024 / 10:41

בעת גירושין, מי מחליט מי יישאר בדירה המשותפת ומי עוזב? ובכלל האם מי שנאלץ לשכור דירה חלופית זכאי לתשלום על כך? עו"ד שי זוהר, מומחה לדיני משפחה, מסביר מה אומר החוק וכיצד עליכם לפעול

מתי יחויב בן הזוג שנשאר בדירת המגורים בתשלום?/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

במקרים רבים, כאשר בני זוג מחליטים להתגרש, עוזב אחד מהם את דירת המגורים המשותפת ועובר להתגורר בדירה אחרת בזמן שבן הזוג השני ממשיך לחיות בה. האם מי שנאלץ לשכור דירה חלופית זכאי לפיצוי כספי על כך? ובאילו תנאים?

עו"ד שי זוהר, מומחה לדיני משפחה, אומר כי התשובה לשאלה האם בן הזוג שעזב את הדירה המשותפת זכאי לתשלום היא לא חד משמעית, ובהחלט תלויה בנסיבות ובתנאים לעזיבה.

לדברי עו"ד זוהר, במידה ובן או בת הזוג יצאו מהבית המשותף בשל צו הגנה, כלומר הורחקו כתוצאה מאלימות, אזי במקרה שכזה אין הוא זכאי לקבל פיצוי על שכר הדירה שהוא נאלץ לשלם.

בנוסף, אומר עו"ד זוהר, גם אם אחד הצדדים יצא מהבית על דעת עצמו ואף אחד לא מנע ממנו להישאר אז הוא אינו זכאי להשתתפות בשכר הדירה שהוא משלם.

כלומר, בסופו של דבר, רק אם האדם יוכיח שהוא גורש מביתו, למשל שבן או בת הזוג נהגו לשלוח לו הודעות כמו "מתי אתה עף מכאן?", הוא יהיה זכאי להשתתפות בתשלום שכר הדירה מצד בן או בת הזוג שמנגד.

סוגיה נוספת שעולה לסדר היום במקרה של גירושין ועתידו של הנכס המשותף היא סוגיית הילדים, והיא כמובן סוגיה מרכזית ומורכבת. לדברי עו"ד זוהר, הילדים אינם אשמים בפרידת הוריהם וצריך לעשות הכל על מנת שלא לשמוט את הקרקע שמתחת לרגליהם. לכן יש חשיבות גדולה במהלך הגירושין לשים לב למתרחש אצל הילדים ולאפשר להם עד כמה שאפשר להישאר בסביבה שלהם על מנת לצמצם את הפגיעה בהם. הילדים צריכים להיות במנותק מההליך כי מספיק הילדים סובלים מהפרידה.

עו"ד זוהר מדגיש, כי במיוחד כאשר ישנם ילדים בתמונה חשוב לנסות עד כמה שניתן להגיע להסכמות, שכן הן מונעות סבל מהילדים.

לאתר האינטרנט של עורך הדין שי זוהר לחצו כאן

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully