וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייתם של הפירות הקפואים בישראל: נוחות בריאה

מרכז השייקים של סחוט בע''מ בשיתוף Smart

2.4.2024 / 10:52

ישראל מובילה בשינוי משמעותי לאורח חיים בריא יותר ולכן פירות קפואים הפכו לאלמנט מרכזי בנוף הקולינרי, כי הם מציעים יתרונות בריאותיים, גמישות במתכונים ונגישות שמדברים ללב הצרכן הישראלי המודרני

בשנים האחרונות, ישראל מובילה בשינוי משמעותי לאורח חיים בריא יותר, בבחירות המזון ברשתות ובדגש על נוחות וערך מוסף בבריאות הפרט והמשפחה. במסגרת שינוי זה, פירות קפואים הפכו לאלמנט מרכזי בנוף הקולינרי בכך שהוא מציע שילוב של יתרונות בריאותיים, גמישות במתכונים ונגישות שמדברים ללב הצרכן הישראלי המודרני.

למה פירות קפואים?

פירות קפואים זוכים להערכה בזכות היכולת שלהם לשמר את רוב הערך התזונתי, הטעם והצבע של הפירות מרגע הקטיף, מה שהופך אותם לאפשרות מושכת למי שמעוניינים לכלול יותר פירות בתזונה שלהם בשיגרה בכל עונות השנה. זמינותם לאורך כל השנה מאפשרת להנות מתותי שדה קיציים או אסאי אקזוטי גם בחודשי החורף, ולהעשיר את התזונה הישראלית במגוון רב יותר של טעמים ומרכיבים תזונתיים. פירות קפואים משתלבים כמרכיב עיקרי בסמודיס, שייקים, יוגורט, גלידה ביתית וקינוחים רבים וגם כתוספת תזונתית במנות עיקריות.

נוחות השימוש שלהם - ללא הצורך בשטיפה, קילוף וחיתוך - מדגישה עוד יותר את היתרון שלהם לאנשים עסוקים ומשפחות המחפשות אפשרויות לארוחות בריאות וקלות להכנה.


האתגרים בשוק הפירות הקפואים

עליית צריכת הפירות הקפואים בישראל מעידה על מגמה חיובית של מעבר לאורח חיים בריא יותר בקרב הצרכנים. אולם, הדרך אל שולחן הצרכן בישראל מלאה באתגרים. הלוגיסטיקה הכרוכה בהובלה ואחסון של מוצרים אלו תחת תנאי קפאון משפיעה באופן משמעותי על המחיר והנגישות שלהם בשוק. היבט זה של שרשרת האספקה קריטי מאחר והוא מבטיח שהפירות שומרים על ערכם התזונתי, טעמם וצבעם מרגע הקטיף ועד שהם מגיעים אל הצרכן.

בנוסף, המסגרת הרגולטורית בישראל מוסיפה שכבה נוספת של מורכבות לשוק הפירות הקפואים. משרד הבריאות מטיל רגולציות נוקשות על מכירת הפירות הקפואים, דורש בדיקות מעבדה מקיפות לוודא את בטיחות המוצר, תיוג מדויק למידע לצרכן, אישורי כשרות לקיום הלכות המזון, והתאמה לתקני איכות, בין היתר. רגולציות אלו נועדו להגן על הצרכנים, כדי להבטיח שהפירות הקפואים שהם צורכים עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות וערך תזונתי. עם זאת, הנטל הפיננסי והבירוקרטי הנובע מהרגולציות האלה יכול להיות משמעותי, והוא הוביל לסגירת רבות מהחברות שמצאו עצמן לא מסוגלות לעמוד בדרישות האלו.

המצב מדגיש את האיזון הדק בין הצורך בפיקוח רגולטורי לשם הגנה על בריאות ובטיחות הציבור, לבין הרצון לקדם אורח חיים בריא יותר דרך גישה קלה יותר למזון מזין כמו פירות קפואים. למרות האתגרים האלו, הפופולריות הגוברת של הפירות הקפואים בישראל מצביעה על עתיד מבטיח עבור החברות שיכולות לנווט בהצלחה בנוף המורכב הזה. הביקוש לאפשרויות מזון נוחות, מזינות ובעלות גמישות כמו פירות קפואים צפוי להמשיך ולגדול, מה שמציע הזדמנויות לחדשנות ולהרחבה בתחום זה.


סיפור ההצלחה של סחוט

בין החברות שהצליחו לנווט בהצלחה בין האתגרים הללו ניצבת חברת סחוט, שהפכה לסמל ומפעל לדוגמא המוביל בתנאי החדשנות והעמידות. מפעל סחוט החל כעסק משפחתי בשנת 1992 בדגש על מיצים סחוטים איכותיים. בשנים האחרונות הרחיבה החברה את מגוון המוצרים בניהם פירות קפואים, אבקות סופר פוד ומוצרים בעלי ערך תזונתי גבוה, ללא חומרים משמרים.

זהו סיפור הצלחה של חברה שהתמסרה לשמירה על איכות כנגד כל הקשיים והדרישות בפניהם מתמודד התחום הקולינרי בתקופות הקשות בעולם ובישראל. המחויבות של סחוט לאיכות, המתבטאת בהקפדה על רגולציות הבריאות ובהשקעה בטכנולוגיות ההקפאה מבטיחה את מקומה כמובילה בתעשיית הפירות הקפואים בארץ, וההבטחה שהמוצרים של החברה עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של מטיחות מזון וערך תזונתי, היא זו שבונה את אמינות הצרכנים ושהביאה את סחוט למותג מועדף בבית הישראלי.

פירות קפואים של חברת סחוט. מרכז השייקים של סחוט בע''מ,
פירות קפואים של חברת סחוט/מרכז השייקים של סחוט בע''מ

עתיד התזונה בישראל

עלייה בצריכת הפירות הקפואים בישראל מצביעה על עתיד שבו נוחות ובריאות הולכים יחד עבור הצרכן הישראלי. כמו ההתפתחות הטכנולוגית והשינוי בהעדפת הצרכנים לרכישת מוצרים ברי-קיימות עם ערך תזונתי גבוה ועשיר בערכים.

שוק הפירות הקפואים עומד בפני עלייה נוספת והמגמה הזו מצביעה על הרחבה אפשרית במגוון המוצרים הקפואים המוצעים, כמו גם חדשנות באריזה ובשיטות שימור שיכולות להגביר עוד יותר את המשיכה של פירות קפואים לצרכנים הישראלים. בנוסף, הצלחתה של סחוט וחברות דומות עשויה להשרות על כניסתם של מתחרים חדשים לשוק, ולקדם תחרות שתוביל לחדשנויות באיכות ובמגוון המוצרים.

ההתעניינות הגוברת בפירות קפואים בישראל משקפת שינוי תרבותי רחב יותר. ככל שהמודעות להשפעות הסביבתיות של בזבוז מזון גדלה, כך ההיצע של פירות קפואים - שמשלבת בר-קיימות עם יתרונות תזונתיים הופכת למשכנעת עוד יותר.

השינוי התרבותי הזה נתמך על ידי חברות כמו סחוט, שהפרקטיקות העסקיות שלהן מדגישות לא רק את הדאגה לבריאות הצרכן אלא גם אחריות סביבתית. סיפור ההצלחה שלהם מציע תבנית לשילוב של בר-קיימות במודלים עסקיים בצורה שמדברת ללב הצרכנים ותורמת למטרות חברתיות רחבות יותר.

המסע של סחוט מעסק משפחתי קטן לשגרירה בינלאומית של החדשנות הקולינרית והחקלאית הישראלית הוא עדות למשיכה האוניברסלית של מוצרים איכותיים, נוחים וברי-קיימה.

ככל שסחוט וחברות דומות ממשיכות לחדש ולהרחיב את הישגיהן, השפעתן על הנוף הקולינרי של ישראל ועל הרגלי התזונה של הציבור בלתי ניתנת להכחשה. הם מציעים שילוב של טעם, בריאות ונוחות, והופכים כל ארוחה להזדמנות לחקור טעמים חדשים ולזין את הגוף, תוך תמיכה במטרות של קיימות ובריאות הציבור.

מרכז השייקים של סחוט בע''מ בשיתוף Smart
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully