וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם עסק יכול לעבוד ללא אפשרות סליקה?

בשיתוף אימפקט

7.4.2024 / 11:27

כיצד יגיב בעל עסק כאשר חברת האשראי מודיעה כי תחדל מלספק לו שירותי סליקה והאם היא רשאית לעשות כן? עו"ד איתי אנשל, מומחה לליטיגציה מסחרית, מדריך כיצד יש לפעול במקרה כזה

האם עסק יכול לעבוד ללא אפשרות סליקה?/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

במציאות של היום, בה אנשים כמעט ולא מתנהלים עם כסף מזומן, אין להפריז בחשיבות של שרותי סליקה לבתי עסק. אלו, קטנים כגדולים, נסמכים כמעט באופן מוחלט על יכולת הסליקה שלהם. מה קורה כאשר חברת האשראי מחליטה לבטל את התקשרותה מול בית העסק? האם היא רשאית לעשות כן והיא ניתן להתמודד מולה?

לפי עו"ד איתי אנשל, מומחה לליטיגציה מסחרית, בעולם המודרני מרבית העסקאות, מעל 90%, מתבצעות דרך אשראי, כאשר אצל חברות מסוימות מדובר אף באחוז גבוה יותר, כמו למשל אצל חברות התעופה וחברות הביטוח.

חברות האשראי בישראל הן למעשה מונופול, כאשר ישנן רק 3 הרשאיות לבצע סליקה. החברות הללו עומדות בפני רגולציה ונהלים והן כפופות למפקח על הבנקים. יחד עם זאת, כך לפי עו"ד אנשל, העובדה שהן יכולות לקבוע שהן אינן מבצעות סליקה לעסק כזה או אחר הוא בעייתי. לדבריו, חברות אשראי נותנים שירותים חיוניים ציבוריים והן לא יכולות לעשות ככל העולה על רוחן.

למרות זאת, כעורך דין המלווה עסקים רבים, נתקל עו"ד אנשל פעמים רבות בחברות ובעסקים שקיבלו הודעה מחברת האשראי על הפסקת הסליקה, מסיבות כאלו ואחרות.

לשיטתו, הדרך להתנהל מול חברות האשראי חייבת להיות מהירה, ומומלץ כי תתבצע בליווי של עורך דין המתמחה בנושא.

משרדו של עו"ד אנשל הוציא עד היום עשרות רבות של צווי מניעה לחברות האשראי, לאחר שנקבע כי לא הייתה להן הסמכות להורות על הפסקת הסליקה.

רק לאחרונה אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה הצעת החוק מבקשת למנוע מעוסק שהממונה על הגנת הצרכן קבע לגביו שהוא עוסק מפר בנסיבות מחמירות להמשיך לפעול. זאת באמצעות עצירת שירות סליקת התשלומים ומניעת האפשרות שלו להתקשר עם סולקים אחרים. כמו כן, עוסק שהממונה ברשות להגנת הצרכן וסחר הוגן קבע שהוא עוסק מפר בנסיבות מחמירות, לא יוכל לפתוח תיקי הוצאה לפועל כנגד צרכנים.

קבלתם הודעה על ביטול שירותי הסליקה?

יש לבדוק שההודעה החד צדדית ניתנה בהתאם להסכם ההתקשרות. בדרך כלל מדובר בהודעה מנומקת בת 30 ימים, שמפרטת את הסיבות לסירוב לאפשר המשך שירותי הסליקה, במידה ולא פורטו הסיבות פניה מעורך דין בקי בתחום תחייב אותם להסביר מדוע זו החלטתם.

עם פירוט הסיבות יציג עורך הדין מטעמכם לחברת האשראי תגובה מנומקת המפריכה את הסיבות ויאתר את הסעיפים בהם מדובר בהפרת חוזה.

במידת הצורך תוגש בקשה לבית המשפט לקבלת סעד זמני לביטול החלטת החברה הסולקת.

עו"ד איתי אנשל מתמחה בניהול הליכי ליטגיציה מסחרית, ובתחום דיני המקרקעין על כל ענפיו השונים.מאז הקמתו צבר המשרד ידע וניסיון משפטי רב בתחומי עיסוקו, המסייעים לו לטפל באופן יעיל ומקצועי בכל סוגיה משפטית, לרבות מקרים מורכבים וסבוכים.

לדף הפייסבוק של עורך דין איתי אנשל לחצו כאן

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully