וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מעמדם של נישואים אזרחיים?

בשיתוף אימפקט

7.4.2024 / 11:52

כמות לא מבוטלת של ישראלים מתחתנים בנישואים אזרחיים, חלקם מתוך בחירה וחלקם בלית ברירה. עו"ד ענבר לב, מומחית לדיני משפחה וירושה, מסבירה מה משמעות הדבר בנישואים ובגירושים

מה מעמדם של נישואים אזרחיים?/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

כמות לא מבוטלת של ישראלים מתחתנים בנישואים אזרחיים, חלקם מתוך בחירה וחלקם בלית ברירה. מהו מעמדם של אותם זוגות בישראל והאם העובדה שנישאו אזרחית תשפיע גם על האופן שבו יתגרשו?

עו"ד ענבר לב, מומחית לדיני משפחה וירושה, אומרת שכל אזרח בישראל יכול להינשא בנישואים אזרחיים בכל מקום בעולם, כאשר יש מקומות שלא צריך להיות אזרח כדי להינשא כמו פראג או קפריסין ולעומת יש מדינות שדורשות אזרחות מקומית על מנת להינשא בהן.

כך או כך אזרחים ישראלים שנישאו בטקס אזרחי בחו"ל, זכאים להירשם במשרד הפנים כזוג נשוי. יתרה מכך, לעיתים קרובות לא אין צורך אך להגיע לאותה מדינה, וניתן לערוך את הנישואים בזום. אפשרות זו מתבססת על פסק דין שניתן לאחרונה בביהמ"ש העליון המאפשר נישואים אזרחיים דרך הזום במדינת יוטה. כך שעורכי הדין שעוסקים בכך, יכולים להשיא באמצעות טפסים פשוטים ובתוך 7 ימים לרשום אותם כזוג נשוי לכל דבר.

אך מה קורה כאשר בני הזוג, שנישאו בטקס אזרחי, מעוניינים להתגרש? לדברי עו"ד לב, כאן התמונה שונה לחלוטין. זוגות יהודיים שנישאו בטקס אזרחי מחויבים לעבור בבית הדין הרבני על מנת להתגרש. מדובר רק בזוגות יהודים, ועל מנת להתיר את הנישואים בבית משפט אזרחי, כלומר בבית המשפט לענייני משפחה, על בני הזוג גם יחד לחתום על תצהיר ולפיו הם מחוסרי דת.

בשורה תחתונה, כך לפי עו"ד לב, העובדה שבני זוג מתחתנים בנישואים אזרחים אין משמעה בהכרח שהגירושין שלהם יהיו קלים מאלו שנישאו דרך הרבנות.

יחד עם זאת, מדגישה עו"ד לב, כי רק התרת הנישואין מחייבת התנהלות מול בית הדין הרבני, וכי בכל הנוגע לחלוקת רכוש אין שום הבדל בין מי שנישאו אזרחית לבין מי שנישאו ברבנות.

לכל המידע על נישואים אזרחיים באתר של עו"ד ענבר לב לחצו כאן

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully