וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים הם לא נטפליקס: ממה צריך להיזהר בחקירות משטרה?

בשיתוף אימפקט

7.4.2024 / 12:06

גם אזרחים נורמטיביים, מי שמעולם לא הסתבכו עם החוק, עלולים למצוא עצמם בחקירת משטרה. עו"ד רלי אבישר רוה, מומחית לדין פלילי, משרטטת את הדרך לצלוח את החקירה בשלום

החיים הם לא נטפליקס: ממה צריך להיזהר בחקירות משטרה?/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

אזרחים רבים מן השורה, עלולים למצוא עצמם מעורבים בהליכי אישום פליליים בגין עבירות שונות כמו צריכה עצמית של סמים, נהיגה תחת פסילה ועבירות שונות שחלקן אינן מעוררות כל תמיהה או תשומת לב.

לדברי עו"ד רלי אבישר רוה, המתמחה בדין הפלילי, חקירה במשטרה, במיוחד למי שנחקר לראשונה בחייו, היא דבר מאוד משמעותי. ולכן, כשם שלכל דבר משמעותי אנחנו נערכים מראש, גם במקרה זה עלינו להתכונן ולהתייעץ עם גורם משפטי מתאים בטרם החקירה.

עו"ד אבישר רוה מוסיפה, כי ייעוץ משפטי עתיד לכוון את הנחקר המיועד לגבי מהי החקירה, איך מתנהלת, מה הזכויות של הנחקר. מה מותר לחוקרים ומה אסור להם ולכן לגבי אופן התנהלותו בחקירה. למשל, האם מותר לשתוק בחקירה? האם לשתף פעולה? מה לומר ואיך לחומר? לדבריה, המורכבויות שבחקירה מחייבות ייעוץ מקדים.

עוד מוסיפה עו"ד אבישר רוה, כי מי שלא נחקר מעולם לא יודע שהחוקר יכול לשקר, שיש לו תרגילי חקירה ושהוא למשל, יכול להציג ולטעון שיש ראיות המפלילות אותו, אף שהדבר לא נכון. לא להציג ראיות אלא רק לטעון שיש. אדם מן הישוב יילחץ מכך ויהיה בטוח שכך פני הדברים, דבר שעלול לגרום לבלבול ולאמירת דברים שיסבכו אותו.

חקירה יכולה להתבצע בשני אופנים.

במקרה אחד, במידה ויש חשש לביצוע עבירה באופן מייד או שיש צו חיפוש, יכולים החוקרים להגיע לביתו של החשוד ולהובילו לתחנת המשטרה לחקירה. במקרה זה, כך לפי עו"ד אבישר רוה, יש לשים לב שהדברים הנאמרים בעת המעצר או החיפוש גם הם יכולים לשמש נגד החשוד.

במצב אחר, יתקשר נציג המשטרה וידרוש מהחשוד להגיע לחקירה במשטרה. במסגרת הזימון ככל הנראה שלא יסופקו החשדות המפורטים כלפי הנחקר, מחשש שזה יוביל לשיבוש החקירה.

צריך לדעת, שבמדינת ישראל עורך הדין לא נכנס עם חשוד לחקירה. החשוד יכול לקבל ייעוץ מקיף וכולל ככל שניתן על אף שניתן לומר שבדרך כלל החשדות שנאמרים בהתחלה הם כללים ולא באופן פרטני וספציפי. לכן עורך הדין צריך להכין לשאלות מורכבות ולדברים שיכולים להתפתח בחקירה

לכל הכתבות של עו"ד רלי אבישר רוה באוביטר

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully