וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזה גיל כדאי לערוך צוואה?

בשיתוף אימפקט

18.4.2024 / 12:06

מספר הישראלים שעורכים צוואה הוכפל בעשור האחרון, אך מרביתם עושים זאת בגיל מאוחר. עו"ד אהוד גולן, מומחה למקרקעין ודיני ירושה, על חשיבות עריכת צוואה בכל גיל

באיזה גיל כדאי לערוך צוואה?/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

לפי האפוטרופוס הכללי, חלה עלייה משמעותית בעריכת צוואות בשנים האחרונות, למעשה מספר הישראלים שעורכים צוואה הוכפל בעשור האחרון. יחד עם זאת, ולמרבה הצער, רוב האנשים עורכים אותן בגיל מאוחר.

לדברי עו"ד אהוד גולן, מומחה למקרקעין ודיני ירושה, יש חשיבות לערוך צוואה בכל גיל, כן גם בגיל צעיר. לשיטתו, כל בגיר הוא כשיר ובישראל מי שגילו מעל 18 יכול לערוך צוואה. כמובן שזה תלוי בהרכב המשפחה ברכוש שצבר וכן הלאה, אך אף אדם לא יודע מה יקרה מחר וכל אדם כשיר מומלץ שיחשוב על מה הוא רוצה לעשות ואיך הוא רוצה להביע את רצונו האחרון.

עו"ד גולן יודע ומבין שהעיסוק בצוואה אינו נוח לכולם, אף שיש הטוענים כי עריכת צוואה היא סגולה לאריכות ימים. מעבר לכך, יש מי שאומרים שיש לצידם את החוק ולכן אין צורך בצוואה וכאן, לעמדת עו"ד גולן, הטעות. לדבריו, על האדם לחשוב מה הוא רוצה להגיד ליורשים שלו, איך הוא רוצה שיסתדרו ולא בטוח שניתן לסמוך עליהם שיסתדרו לבד.

ומה קורה כאשר אין צוואה? כאן, אומר עו"ד גולן, חוק הירושה הוא קבוע. לפי חוק זה, בן או בת הזוג זכאים ל-50% והילדים חולקים את יתר הרכוש, 50% גם כן. אם אין הרכב משפחתי כזה אז יש את המעגל השני שזה ההורים, אחים, אחיות ואם לא, אז הורי הורים, דודים, ודודות וכו'. הרעיון של החוק הוא להשאיר את הירושה ואת העיזבון בתוך המשפחה משום שאם אין יורשים והאדם ערירי לחלוטין, העיזבון, בלית ברירה, עובר למדינה.

עו"ד גולן מתייחס לסוגיה מורכבת, כאשר לעורך הצוואה מותיר מאחוריו חסוי, אדם הנזקק לטיפולו או קטין. הצוואה, הוא מוסיף, צריכה לכלול התייחסות אליהם והדרך שבה יימשך הטיפול בהם גם לאחר מות המצווה.

עוד על צוואות, ירושות ומה שביניהן בכתבה הבאה

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully