וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כדאי לקחת הלוואה מחברת אשראי חוץ בנקאי?

בשיתוף אימפקט

18.4.2024 / 12:06

השנים האחרונות היו קשות על המשק הישראלי ורבים מוצאים עצמם זקוקים להלוואות, חלקם פונים למלווים חוץ בנקאיים. עו"ד אסף בן חור מסביר על הסכנות שממתינות בדרך

האם כדאי לקחת הלוואה מחברת אשראי חוץ בנקאי?/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

מצבם של הכלכלי של אזרחים ועסקים רבים בישראל הולך ומתדרדר. הקורונה, עליות הריבית ויוקר המחייה, מלחמת חרבות ברזל והחשש מפני העתיד גרמו לעסקים רבים להיקלע לקשיים כלכליים ולחפש פתרונות אצל מלווים חוץ בנקאיים. אך למרות שהפרסומים מפתים, והקלות שבדבר, יש להיזהר בעת פנייה לקבלת הלוואה.

עו"ד אסף בן חור מסביר כל מה שצריך לדעת על אשראי חוץ בנקאי, ולמה צריך לשים לב לפני שלוקחים הלוואה. לדבריו, בשנים האחרונות יש פרסומים רבים על הלוואות שניתן לקחת, הלוואות חוץ בנקאיות המשווקות להמונים משום שמדובר במוצר, מוצר שהוא כסף.

לדבריו, השוק החוץ בנקאי הוא לא שוק אפור אך בהחלט יש היבטים דומים. המחוקק ביקש לייצר סדר בתחום הזה ועל כן יצר רגולציה שקובעת על חברות אשראי חוץ בנקאיות. בתמורה לכך שיתנו להם לפעול במקביל לבנק ובתחרות לו, הם יצטרכו לעמוד בהגבלות. מאז נפתחו חברות רבות וניתנו הלוואות במיליארדים אך הרגולציה לא מספיק חזקה כדי ליישם את החקיקה בחוק אשראי הוגן.

גובה החזר ההלוואה בחברות חוץ בנקאיות הוא משתנה בין החברות השונות. לדברי עו"ד בן חור, מדובר בהחזרים פחות כדאיים מבחינת הריבית מאלו הניתנים בבנק. יחד עם זאת, יתכן שתנאי ההחזר יהיו נוחים יותר מאשר בבנק, מבחינת גובה התשלום החודשי, אורך פריסת התשלום ועוד.

עו"ד בן חור מדגיש בפני מי שמבקשים ליטול הלוואה חוץ בנקאית כי המחוקק קבע שהלקוח צריך לקבל מסמך שבו יופיע בפירוש מה הסכום שהוא מחזיר, באיזו ריבית ומה הסכום הכולל של ההלוואה. אסור לקחת ללקוח אפילו שקל מעבר למה שמופיע במסמך הזה.

בנוסף, הוא ממליץ שלא לקחת הלוואה שלא ניתן לעמוד בה. עצה נוספת היא פנייה לעורך דין, איש מקצוע, שיוכל לכוון ולבחון את המשמעות של הדבר, את התנאים וכן הלאה.

באילו הליכי גבייה משתמשות חברות האשראי החוץ בנקאיות? קראו כאן

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully