וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על נזקי רכוש במהלך מלחמת חרבות ברזל

בשיתוף אימפקט

18.4.2024 / 12:06

המלחמה גובה מחיר כבד בגוף ובנפש, אך גם ברכוש. עו"ד אסף אסף ורשה, מומחה ביטוח ונזיקין, מסביר כיצד יש לפעול כדי לקבל פיצוי

על נזקי רכוש במהלך מלחמת חרבות ברזל/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

המלחמה המתנהלת מזה כחצי שנה גובה מחיר כבד מנשוא וכוללת אזרחים שסובלים מלא רק מפגיעות בנפש בגוף , אלא גם מפגיעות ברכוש. למי מגיע פיצוי, מה הפיצוי המירבי שניתן לקבל וכיצד בכלל מתנהל ההליך?

לדברי עו"ד אסף ורשה, מומחה בדיני ביטוח ונזקין, הגוף האחראי במדינה למתן פיצויים בעקבות נזק שנגרם לבית על רקע המלחמה, הוא מס רכוש. במקרה של מלחמה, בשונה ממקרה ביטוחי רגיל כאשר נגרם נזק לבית, התביעה לא כנגד חברת הביטוח שלנו אלא כנגד מס רכוש.

המטרה של מס רכוש היא טובה, ותפקידו לסייע לאזרחים שרכושם נפגע, ובמרבית המקרים, כך לדברי עו"ד ורשה, עובדיו אכן משתדלים לעזור ולהגיע לפתרונות מיטיבים עם האזרחים.

לצד זאת, חשוב לדעת כי מס רכוש אכן משלם פיצוי על פגיעה בבית, על הבגדים אך הוא אינו משלם פיצוי על תכשיטים, חפצי אומנות או כסף מזומן. המשמעות היא שלא פעם חלק גדול מהתכולה ללא כיסוי. כיום יש אפשרות, וזה חדש, לעשות ביטוח מעבר לכך, דרך מס רכוש. אני חושב שזה עוזר כי הסכומים, ככל שמגיע פיצוי ממס רכוש, הם לא גבוהים וזה כמובן משתנה בהתאם להרכב המשפחה.
עו"ד ורשה מדגיש כי לצד האפשרות לפנות לקבלת פיצוי ממס רכוש, חשוב מאוד שתהיה פוליסת ביטוח לדירה, שתכסה את כלל הרכוש בבית. הקפידו על קבלת הערכה משמאי שיאשר את שווי התכולה.

ומתי מגישים תביעה על נזק לרכוש/אובדן רכוש? לדברי עו"ד ורשה, יש לפעול בהקדם האפשרי, מיד כשמתרחש האירוע. ככל שנבקש מהר יותר, כך הפיצוי יגיע יותר מהר.

רוצים לשמוע עצות נוספות על תביעות ביטוח בעקבות נזק לרכוש? קראו את הכתבה הבאה

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully