וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מתבצעת חלוקת רכוש במקרה גירושין?

בשיתוף אימפקט

18.4.2024 / 12:06

כיצד מתבצעת חלוקת רכוש כאשר מפרקים את התא המשפחתי וכיצד יכול הסכם ממון להגן עליכם בעת פרידה? עו"ד יוחנן דוניץ, מומחה לדיני משפחה והעברה בינדורית, מסביר

איך מתבצעת חלוקת רכוש במקרה גירושין?/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

בשנת 2023 התגרשו 10,838 זוגות בישראל, לעומת 10,972 זוגות בשנת 2022, ירידה של כ-1.2% - כך עולה מנתונים שפרסמו השבוע בתי-הדין הרבניים. כאשר בני זוג מתגרשים חלוקת הרכוש בניהם תתבצע או ע"פ חוק או ע"פ הסכם ממון, ככל שחתמו עליו. על מה נועד ההסכם להגן ולמה כדאי לשים לב?

עו"ד יוחנן דוניץ, מומחה לדיני משפחה והעברה בינדורית, אומר כי אף שהסכם ממון הוא אומנם דבר לא רומנטי, ובכלל שאין הנאה גדולה מלדון על נכסים, להוציא מסמכים ולשתף עוה"ד, עדיין יש לו משמעות וחשיבות להמשך הדרך.

לדבריו, הסכמי ממון מייצרים מנגנון יעיל במקרים במסוימים, במקרים של פרידה וגירושין. הסטטיסטיקה היא נגדנו וגם מהסיבה הזו חשוב להיערך במנגנון יעיל כך שבמקרה של פרידה, הדבר ייעשה בצורה הטובה ביותר ובכמה שפחות נזקים לדור הבא.

האם הסכמי ממון נועדו רק לאנשים עשירים? לפי עו"ד דוניץ התשובה לכך היא בהחלט לא. לדבריו, הסכמי ממון זה לאו דווקא למי שיש להם נכסים וממון רב, גם אם אין כלום אך בפוטנציאל יכול להיות, כמו מהעבודה או תוכניות עתידיות, השקעות שטרם הבשילו ועוד. הסכמי הממון יכולים לחול על כל מיני דברים עתידיים, זכויות עתידיות ומאפשרים לצדדים להגיע להסכמות גם בנושאים שאינם ממוניים באמת - הסכמות בענייני משמורת, באופן שבו תתנהל ההיפרדות. בכלל, עדיף לייצר מנגנון לעת פרידה כל עוד מערכת היחסים טובים ולא בשלב הקשה, בעת פירוק התא המשפחתי.

עו"ד דוניץ מדגיש כי על הסכם ממון ניתן לחתום בכל זמן, גם לפני הנישואים וגם לאחריו. ניתן גם לעדכן ולבטל אותו כאשר מעוניינים בכך. במידה וההסכם נערך לפני הנישואין ניתן לחתום עליו בפני עורך דין, אך כאשר הוא נערך לאחר הנישואין על בני הזוג לאשר אותו בבית המשפט. זאת על מנת לוודא כי הצדדים מבינים על מה חתמו.

מתי כדאי לשנות את הסכם הממון, אם בכלל? על כך בכתבה הבאה

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully