וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטיילים עם ילדים בארץ

מלונות אסטרל בשיתוף Smart

30.4.2024 / 10:00

ריכזנו מספר טיפים שיכולים, לדעתנו, כל חופשה עם ילדים ברחבי ישראל לחופשה מהנה

חופשה בחוף הים. ShutterStock
לנו, כהורים, אחריות לספק לילדים את הטיול הכי כיפי שיש/ShutterStock

הציפייה וההתרגשות המלוות את היציאה לטיול המשפחתי, בין אם ליעד רחוק (כמו חו"ל, למשל) ובין אם ליעד קרוב, היא דבר שאנחנו זוכרים גם כמבוגרים. אולם, כיום, כמבוגרים, אנחנו גם יודעים שהציפייה וההתרגשות הילדותיות האלו מטילות על כתפינו, כהורים, לא מעט אחריות. אחריות לספק לילדים את הטיול הכי כיפי שיש, לדאוג שלכולם יהיה מעניין כל הזמן, ולא רק במלון או באטרקציות השונות, אלא גם בזמנים ה"מתים" (ובנסיעות) שביניהם.

נסו למצוא אטרקציות שמתאימות לכל בני המשפחה המשתתפים

זה אמנם, נשמע, לכאורה, קל, אבל, במציאות, עלול להתגלות כקשה ביותר לביצוע. כי איזו אטרקציה יכולה לעניין, בו זמנית, גם ילד בן 4 וגם נערה מתבגרת? הסוד טמון במציאת אטרקציות שבהן יש רבדים רבים ככל האפשר. למשל, ישנם מרכזי פעילות שמציעים למבקרים פעילות תיאורטית ומרחיבת אופקים (כהרצאות וסיורים לימודיים, לדוגמה) בצד פעילות ממשית (כמו חליבת פרות, רדיית דבש, קטיף דובדבנים וכד'). בצורה כזו, כמעט כל בן משפחה מקבל את הפעילות המותאמת לגילו מבלי להשתעמם. בחלק גדול מהמקרים, במרכזי הפעילות האלה יש גם בית קפה / מסעדה, שבהם, אתם, המבוגרים, יכולים לשבת בזמן שבני המשפחה הצעירים יותר מופעלים על ידי הצוות שבמקום. זה נשמע לנו מצב של Win-Win לכולם.

היפכו את הילדים למעורבים יותר בתכנון הטיול ובקבלת ההחלטות

שיתוף הילדים בתכנון טיול / חופשה עשוי להיות, לכשעצמו, חוויה משפחתית מלכדת. שיתוף כזה, לא רק מגביר את הציפייה לטיול-עצמו אלא גם מאפשר להם לחוש תחושת מעורבות ושיתופיות בכל הנוגע לקביעת היעדים בהם אתם עתידים לבקר, בכל הנוגע לפעילויות ובאטרקציות שתשובצנה בטיול, המקומות שבהם תעצרו לנוח, לאכול ולהתרענן וכד'. ברור שהיקף האחריות להחלטות משתנה על פי גיל הילד, אבל בדרך זו, גם ילדים צעירים יותר (בני 3-4) חשים כי להעדפותיהם יש מקום וחשיבות בכלל השיקולים המשפחתיים. לכן, חשוב להפוך גם את תהליך תכנון הטיול לאירוע משפחתי בפני עצמו.

בחירת מקום הלינה

אם אתם מתכננים נסיעה בת יומיים לפחות, אחת מההחלטות שאליה תצטרכו להתייחס היא בחירת מקום הלינה שלכם. אם בעבר, כזוג, יכולתם להסתפק בלינה בבית ספר שדה או באכסניה כלשהי באופן ספונטני ולא מתוכנן, טיול עם ילדים הופך את עניין הלינה למורכב מעט יותר ולדורש תכנון מראש. אבל שהדבר לא ירתיע אתכם ולא ימנע מכם לצאת לטיולים בהרכב משפחתי מלא, זאת, מכיוון שכמעט בכל עיר וישוב בישראל ישנם מלונות בהם האווירה היא משפחתית (למשל, כאשר מדובר על מלונות באילת, משפחת רשת המלונות של אסטרל היא דוגמה טובה לכך) והצוותים בהם מורגלים בכל מה שנלווה לשהייה במלון עם ילדים.

תזכרו ליהנות גם מהדרך

בעינינו, הנסיעה ליעד היא חלק אינטגראלי בחוויית הטיול המשפחתי. חלק, שלרוב, זוכה לפחות תשומת לב, וחבל שכך. בין אם בחרתם להגיע ליעדכם ברכב פרטי, לנסוע ברכבת או לטוס במטוס לחופשה באילת, הדרך שתעשו, אף היא, יכולה להוות זמן איכות שאותו אתם מעבירים בנעימים. לכן, בזמן תכנון הטיול, כדאי להקדיש לה תשומת לב, ולתכנן אותה לא פחות ממה שאתם מתכננים את היעדים ומקומות הלינה. אופציה אחת להפוך את זמן הנסיעה ברכב המשפחתי למהנה יותר היא יצירת פלייליסט מתוכנן שיכלול את כל השירים האהובים על בני המשפחה או שתוכלו להתמקד בשירים שאותם ניתן לשיר יחד. אופציה נוספת יכולה להיות משחקי-דרך שונים (כמו שחור-לבן-כן-לא, שבע בום, חי צומח דומם וכן הלאה) על פי גילם של הילדים ועל פי יכולותיהם.

תכנון הלו"ז של החופשה

ילדים, לרוב, זקוקים לשגרה, ולכן, תכנון מפורט של לוחות זמנים עשוי לעזור להם ליהנות יותר מהחופשה. בצורה כזו, כשילד מראה סימני קוצר רוח בזמן נסיעה (שמתמשכת, לפי הרגשתו, מעבר ליכולתו), תמיד תוכלו לומר לו שבקרוב מאד אתם מגיעים לתחנת העצירה הקרובה שבה יש X. כשאתם נוסעים לטיול בהרכב משפחתי, חשוב מאד לשריין גם פרקי זמן פנויים בלוחות הזמנים שלכם. ילדים (בעיקר בגילאים הצעירים יותר) עלולים להתעייף או להיות "מוצפים" כשהחוויות שהם נחשפים אליהן קרובות מידי זו לזו. זמני הרגיעה / המנוחה המתוכננים מראש עשויים לעזור במניעת התפרצויות הזעם הנובעות מעייפות או מהצפה רגשית, כמו גם לספק לכם הזדמנות לשיחה שקטה או לעיסוק בנושא שלאו דווקא קשור ישירות לטיול ולחוויות שבו.

לסיכום

טיולים בהרכב משפחתי פותחים בפנינו את ההזדמנות ליצור חוויות וזיכרונות עם כלל בני המשפחה המשתתפים בהם. התכנון והארגון הנכונים של טיול כזה יבטיחו כי הטיול ייחרט בזיכרונם של כל בני המשפחה, למשך שנים רבות, כהרפתקה שיצרה חוויות משותפות. כך שגם אם, בתחילה, טיול משפחתי עשוי להיראות כאתגר מורכב לביצוע, בסופו של דבר, כדאי לכם להשקיע בו את המחשבה והזמן הנדרשים!

מלונות אסטרל בשיתוף Smart
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully