וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא הבריאות - מאכלים מירקות בריאים

השף הלבן בשיתוף Smart

2.5.2024 / 14:46

אספנו עבורכם במיוחד שלל מתכונים נהדרים שעשויים על טהרת הירקות המזינים כדי שתוכלו גם אתם לשלב אותם בתפריט היומי שלכם וגם לאירועים מיוחדים

שיא הבריאות - מאכלים מירקות בריאים. ShutterStock
שיא הבריאות - מאכלים מירקות בריאים/ShutterStock

אכילה של ירקות היא לא פחות מאשר בגדר חובה, זאת משום שהם מלאים בוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים ועוד. יש מגוון עצום של מאכלים שמורכבים מירקות שניתן להכין הן כארוחה עיקרית והן כתוספת למנות בשר שונות או כמנות נוספות על שולחן שבת או חג. אספנו עבורכם במיוחד שלל מתכונים נהדרים שעשויים על טהרת הירקות המזינים כדי שתוכלו גם אתם לשלב אותם בתפריט היומי שלכם וגם לאירועים מיוחדים.

קיש בצל מעולה
הקיש הוא למעשה גרסה משודרת של הפשטידה. בקיש יש בסיס של בצק שניתן להכין אותו מבצק חמאה פריך, בצק עלים בעל שכבות מפנקות וגם מבצק פילאס שנחשב לעדין יותר. אחד הטעמים המוצלחים ביותר של הקיש הוא קיש בצל, שראשית יש לטגן אותו כדי להפיק ממנו את טעמיו המתוקים. אפשר לתבל אותו בעת הטיגון עם מלח, פלפל גרוס וגם תימין. מי שרוצה טעמים עשירים יותר יכול לוותר על התימין ולהשתמש דווקא בשמיר אשר טעמו הדומיננטי משתלב נהדר עם טעמי הבצל. את המלית הזו יש להניח על גבי הבצק להוסיף רוטב רויאל ולשלוח לאפייה.

ואם בכל זאת חשקה נפשכם בגרסה מהירה יותר אך מזינה לא פחות, תוכלו להכין פשטידת ברוקולי מצוינת בעלת גוונים ירוקים עזים של תפרחות הברוקולי המשולבות בתוך בלילה עשירה של גבינות!

מרק בטטה כתום
מרק כתום נחשב לאחד המרקים הכי טעימים שיש. וכשהמרכיב העיקרי שלו הוא הבטטה זה כבר ממש חגיגה. טעמי הבטטה המתקתקים משתלבים באופן הרמוני בתוך מרק הכולל גם יין לבן וגם תיבול עדין של תימין טרי. אלו מעניקים למרק טעמים נהדרים לצד ניחוח משכר שיגרום לכם לרצות לשתות עוד ועוד מהמרק הזה. מי שרוצה להעשיר את הטעמים הללו, מוזמן לשלב גם מכל של שמנת ולקבל מרק במרקם קטיפתי עם טעמים עשירים במיוחד.

קציצות ירק עשירות בטעמים
קציצות ירק אפשר להכין במגוון גרסאות עשיר במיוחד, אך אם אתם רוצים להכין קציצות מדהימות באמת, תוכלו להשתמש בבצל, קישוא, גזר ותפוחי אדמה מרוסקים, לשלב אותם עם הרבה ירוקים ולתבל עם קמח, ביצה, מלח, פלפל, כמון וכורכום. הקציצות האלו יצאו מלאות בטעמים וניחוחות נהדרים. לחובבי הטיגון - טגנו עם מעט שמן אך ודאו כי הקציצה מטוגנת היטב ואין ביצה חיה. לחובבי האפייה, אפו אותן בחום בינוני עד שיקבלו גוון זהוב עדין.

פריטטה החביתה הספרדית
הפריטטה היא למעשה חביתה שכוללת ירקות, גבינות וגם פסטה, מדובר בחביתה עשירה במיוחד שמתחילים את הבישול שלה על הגז ובהמשך היא עוברת לאפייה בתנור. זוהי חביתה עבה במיוחד אך היא טעימה מאוד בשל מגוון מרכיביה הרבים.

אנטי פסטי בניחוח איטלקי
אנטי פסטי אפשר להכין ממגוון ירקות עצום ועשיר כמו: בצל, ראש של שום, גזר, ברוקולי, בטטות, תפוחי אדמה, קישואים, חצילים, סטייק של כרוב לבן ועוד. תבלו את הירקות שלכם בשמן זית, מלח ופלפל גרוס. חשוב לשים לב למשך הזמן של הירקות בתנור כיוון שיש ירקות קשים יותר שזקוקים לזמן רב יותר בתנור וישנם ירקות רכים יותר שזקוקים לזמן קצר יותר.

סלט ירקות בריא
לא צריך להכביר במילים כדי לציין עד כמה סלט ירקות הוא בריא. היתרון הנפלא שלו הוא שאתם יכולים לשלב איזה ירקות שאתם אוהבים בסלט שלכם וליהנות ממנה מזינה במיוחד. מעבר לירקות עצמם ניתן להוסיף מזונות כמו קינואה, בורגול, אגוזים ושקדים, גוג'י ברי, חמוציות ועוד שלל מרכיבים שמעשירים את הטעמים ועדיין נחשבים כבריאים מאוד, שימו לב למרכיבי הרוטב שלכם שהם אינם רווי שומן, ותוכלו ליהנות מסלט בריאות נהדר!

השף הלבן בשיתוף Smart
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully