וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ניתן לקבל קצבת אובדן כושר עבודה ולהמשיך לעבוד?

בשיתוף אימפקט

8.5.2024 / 21:40

מחלה או תאונה עלולים לגזול מאיתנו את היכולת לעבוד ולפגוע משמעותית ביכולתנו להתפרנס, אך לדברי עו"ד אימבר גולן פרטוש, יש כיסוי ביטוחי שממנו נוכל להיפרע

האם ניתן לקבל קצבת אובדן כושר עבודה ולהמשיך לעבוד?/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

מחלה או תאונה, שמתרחשים במפתיע במרוצת החיים עלולים לגזול מאיתנו את היכולת לעבוד ולפגוע משמעותית ביכולתנו להתפרנס. על אף שרובנו בעלי כיסוי ביטוחי, קיים חשש שכאשר נגיע לשלב המימוש נגלה כי חברת הביטוח מערימה עלינו קשיים.

עו"ד אימבר גולן פרטוש, המתמחה במימוש זכויות רפואיות, מסבירה, כי אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו איננו מסוגלים לעבוד בגלל תאונה או מחלה, וכתוצאה מכך יתכן ונהיה זכאים לקבל פיצוי לתקופה מסוימת.

לדברי עו"ד אימבר גולן פרטוש, כל עובד מבוטח בביטוח פנסיה, שאליו מפרישים מהמשכורת בכל חודש. הפוליסה הזו מכסה במקרה שבו העובד נפגע כתוצאה ממחלה, תאונה וגם תאונת עבודה. יחד עם זאת, צריך לזכור שיש קריטריונים שצריך לעמוד בהם. הפוליסה הזו לא מכסה במקצוע הספציפי של העובד. כלומר, אם אפשר לעבוד בעבודה אחרת ולא נפגענו בשכר אז הפוליסה לא מכסה.

קצבת אובדן כושר עבודה ניתן גם לקבל עבור מצב נפשי, הן מביטוח הפנסיה והן דרך הפוליסות הפרטיות לאובדן כושר עבודה. לרוב, הביטוחים הללו דורשים 90 ימי מחלה בפועל שאותו אדם לא עובד, וכמובן מסמכים רפואיים שמעידים על המגבלה ועל חוסר היכולת לעבוד - בתנאים מסוימים או באופן כללי.

האם אפשר לחזור לעבוד במקרה שהקצבה משולמת אך יש רצון מצד העובד לחזור לשוק העבודה? לדברי עו"ד גולן פרטוש, בפוליסות של הפנסיה, וברוב הפוליסות הפרטיות, על העובד להיות ב-90 ימי מחלה. לאחר התקופה הזו בבית, במידה והעובד חוזר לעבודה כרגיל, אז ככל הנראה לא יגיע פיצוי, אף שחלק מהפוליסות ישלמו. אם אובדן כושר עבודה מתארך מעבר ל-90 ימים אז המובטח זכאי להמשך פיצוי.

במידה ואדם חוזר לעבודה חלקית, ייתכן ויהיה זכאי לפיצוי חלקי. הזכאות תלויה בפוליסה, בשכר, בממצאים הרפואיים וכן הלאה. עו"ד גולן פרטוש קוראת למי שנמצא באובדן כושר עבודה יתכן לבדוק ולשאול האם הוא זכאי מבחינת התנאים והקריטריונים, ולהיערך להגשת המסמכים בצורה הנכונה.

לדף הפיסבוק של עו"ד אימבר גולן פרטוש לחצו כאן
לטיקטוק של עו"ד אימבר גולן פרטוש לחצו כאן

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully