וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורות משותפת - מה זה אומר בעצם?

בשיתוף אימפקט

8.5.2024 / 22:13

עו"ד ויקטוריה גלפנד, המתמחה בליווי משפחות בדרך להקמת משפחה, מסבירה על המורכבות שבהורות משותפת ומה צריך לקחת בחשבון

הורות משותפת – מה זה אומר בעצם?/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

רוב האנשים מתאהבים מתחתנים ומביאים ילדים לעולם מבלי שהם מתמודדים עם שאלות לגבי החינוך העתידי של הילד שלהם, כיצד יראה החיסכון הפיננסי שלו, האם יקבל חיסונים וכמה זמן הוא צפוי לבלות אצל סבא וסבתא. שונה הדבר אצל ילדים הנולדים לבגירים אשר אינם בזוגיות.

עו"ד ויקטוריה גלפנד, המתמחה בליווי משפחות בדרך להקמת משפחה, מסבירה, כי הורות משותפת זהו למעשה מבנה שבו שניים בוחרים להביא לעולם ולגדל ילד, שלא יגדל אצל אמא ואבא שמנהלים מערכת יחסים זוגית אלא מלכתחילה יהיו שותפים רק לגידול הילד וקבלת ההחלטות לגביו, כאשר כל אחד מהם נשאר לעצמו, עם משק הבית שלו.

לדברי עו"ד גלפנד, לא פעם מדובר בסיטואציות מורכבות אף יותר, כאשר אין מדובר רק בשני שותפים להורות אלא בזוג גברים שחוברים לאישה רווקה, או זוג נשים שבוחרות שותף גבר. לפעמים ההורות המשותפת כוללת זוג נשים לסביות וזוג גברים הומואים. לצד זאת, חשוב לזכור כי רק להורים הביולוגים יש סטטוס של הורים, ואילו לבני הזוג שלהם אין סטטוס כזה, ולכן צריך הסכמה משותפת של כולם מה יהיו התפקידים שלהם והמעמד של כל המעורבים.

מה חשוב במציאת שותף להורות משותפת? לדברי עו"ד גלפנד, המטרה היא למצוא התאמה מדויקת כמה שאפשר כי מדובר במערכת יחסים ארוכת טווח. האבא של הילד הוא לא האבא רק עד גיל 18, אלא ימשיך להיות אביו גם כשהוא יהיה גם בן 30 ולמעשה, לכל החיים.

שותפים רבים להורות משותפת חותמים על הסכם לקראת היציאה לדרך המשותפת, אף שהדבר אינו חובה. לדברי עו"ד גלפנד, מדובר בצעד חשוב וקריטי להמשך החיים ומומלץ מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בנושא על מנת להכין הסכם שיענה על כל השאלות והבעיות שעלולות לצוץ בעתיד.

השאלה שצריך לקחת בחשבון היא איך נתמודד עם סוגיות ומחלוקות שיעלו, או אם יצוץ משהו שלא צפינו. כאשר מדובר בילד משותף, מדובר במערכת יחסים ארוכה, שלא תסתיים, ולכן יש חשיבות להיערך לקראת מחלוקות עתידיות, ולערוך הסכם שיהווה תיאום ציפיות.

לדף הפייסבוק של משרד עורכות דין ויקטוריה גלפנד לחצו כאן

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully