וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכשתם דירה על הנייר במטרה למכור אותה? תחויבו בהוראות חוק המכר

בשיתוף אימפקט

8.5.2024 / 22:22

נייר עמדה חדש של משרד השיכון קובע כי מי שרכש דירה חדשה מיזם באמצעות מבצע מימון, ומתכנן למכור אותה ולהרוויח, יהיה מחויב בהוראות חוק המכר. עו"ד לילך כהן שמיר, מומחית לדיני נדל"ן, על משמעות הדבר

רכשתם דירה על הנייר במטרה למכור אותה? תחויבו בהוראות חוק המכר/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

נייר עמדה חדש שגיבש הממונה על חוק המכר במשרד השיכון קובע כי מי שרכש דירה חדשה מיזם באמצעות מבצע מימון, ומתכנן למכור אותה ולהרוויח, יהיה מחויב בהוראות חוק המכר - ממש כמו היזם.

לדברי עו"ד לילך כהן שמיר, מומחית לדיני נדל"ן, נייר העמדה מתייחס לאוכלוסייה שפונה למבצעים שמציעים הקבלנים ולפיהם הם משלמים סכום קטן משווי הדירה בתחילת הדרך ואת היתרה בסוף, לקראת האכלוס. חלק מרוכשים אלו, משקיעים את ההון העצמי בסכום הראשוני של הדירה ובטרם עוברים לגור בה, מוכרים אותה, פעמים רבות ברווח, עוד לפני קבלת טופס 4.

נייר העמדה שיצא ממשרד השיכון, מבהירה עו"ד כהן שמיר, הוא נייר עמדה צופה פני עתיד. לדבריה, כאשר קונים דירה מקבלן מחויבים לקבל לפי חוק המכר את הבטוחות, ערבות בנקאית או ביטוח מחברת הביטוח. ואולם, כאשר אותו אדם שרכש מקבלן את הדירה על הנייר, מוכר לגורם אחר, המוכר אינו מקבל את הערבויות האלו. למעשה, הוא יקבל לכל היותר את אותו סכום ראשוני ששולם לקבלן.

את הסוגייה הזו מבקשים כעת לשנות, באמצעות נייר העמדה. המשמעות היא, לאותם רוכשים המבקשים להרוויח ממכירת הדירה החדשה, כי יהיה עליהם לתת בטוחה לאותם הרוכשים. אם למשל, הם קנו דירה ב-2 מיליון שקל ומכרו ב-2.5 , עליהם להביא בטוחה, ערבות בנקאית או פוליסת ביטוח, על מנת לקבל את הכסף לפני הזמן ואם לא, יצטרכו להמתין עד לקבלת טופס 4 ואז לקבל את ההפרש.
לדברי עו"ד כהן שמיר, סוגיית הרכישה מקבלן והמכירה בטרם קבלת טופס 4, היא סוגייה מורכבת, הכוללת היבטים רבים. לשיטתה, עסקה שכזו כוללת בתוכה מורכבויות רבות ולכן כדאי להתייעץ עם עורך דין גם בעניין המיסוי וגם בעניין המכירה.


לעו"ד לילך כהן-שמיר יש ניסיון מקצועי של עשרות שנים, הבנה וידע נרחב ומקיף בתחומי המשפט המסחרי, חברות, חוזים, תכנון וביצוע של עסקאות נדל"ן מורכבות וליווי קבוצות, חברות ואנשים פרטיים בעסקאות שונות.

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully