וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונות במרחב הציבורי - מתי תישא הרשות המקומית באחריות?

בשיתוף אימפקט

12.5.2024 / 16:41

מי יפצה אותנו אם נפלו ונפצענו ברחוב? על מי מוטלת האחריות למנוע מחדלים במרחב הציבורי? עו"ד מיכאל ברנד, מומחה לדיני נזיקין, מסביר מה יש להוכיח על מנת לקבל פיצוי במידה ונפגעתם

תאונות במרחב הציבורי - מתי תישא הרשות המקומית באחריות?/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

אנחנו יוצאים בבוקר מהבית בשאיפה לחזור אליו בסוף היום כשאנחנו בריאים ושלמים, אלא שלא תמיד כך הדבר. תאונות ממפגעים במרחב הציבורי קורות לא מעט, ועלולות לגרור אחריהן נזקים משמעותיים ולעיתיים גם פיצויים כספיים.

עו"ד מיכאל ברנד, מומחה לדיני נזיקין, מסביר כי במידה ואדם נפגע במרחב הציבורי בשל התרשלות של גוף פרטי או מוסד ציבורי כמו בית הספר או הרשות המקומית, ייתכן ויהיה זכאי לפיצוי על הנזק שנגרם לו.

לדברי עו"ד ברנד, תביעות נזיקין הן תביעות מורכבות בהן יש צורך להוכיח את ההתרשלות של אותו הגורם בטיפול במפגע או במחדל, למשל מרצפת בולטת או גזם שהושאר על המדרכה ולא פונה.
עוד הוא מציין כי למשל במקרה של פינוי גזם, יתכן והאחריות על המפגע תונח על כתפיו של קבלן או אדם פרטי שפינה את הפסולת שלא לפי המועד שנקבע, ויתכן שמדובר באחריות של הרשות המקומית שלא פינתה את הגזם בזמן סביר.

התביעה, מדגיש עו"ד ברנד, תהיה כלפי שני הגורמים שכן מדובר בחלוקת אחריות, להבדיל מכפל פיצוי.

ישנם גם מקרים נוספים, כמו למשל תאונות שהתרחשו בדרך לעבודה או מהעבודה, כלומר תאונות עבודה, אז יכול העובד לפנות גם למוסד לביטוח הלאומי בדרישה לפיצוי. כאשר מדובר על תלמידים, אין תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי אבל ניתן לתבוע את ביטוח התלמידים וזו פוליסת ביטוח נוספת שממנה ניתן לדרוש פיצוי.

ההמלצה של עו"ד ברנד למי שנחבל במרחב הציבורי הוא לפעול מיידית לתיעוד האירוע ככל הניתן.
בנוסף, על הנפגע לקבל את פרטי העדים לאירוע, במידה וישנם, ולפנות למשטרה ולמוקד העירוני על מנת לדווח על המפגע. בהמשך, יש לפנות לטיפול רפואי ולתעד את כלל המסמכים הרלוונטיים לטיפול, ובהם הוצאות על נסיעות ותרופות. חשוב לשמור על הקבלות ולשמור על רצף טיפולי משום שאם לא ניגשים לטיפול רפואי אז ניתק הקשר הסיבתי בין התאונה לבין הפגיעה.

לדף הפייסבוק של עורך דין מיכאל ברנד לחצו כאן

לערוץ הטיקטוק של עו"ד מיכאל ברנד לחצו כאן

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully