וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילה שחורי מספרת כיצד ניתן להגשים את חלום עיצוב הבית מבלי לקבל שיחה מהבנק

הילה שחורי בשיתוף Smart

21.5.2024 / 16:50

החשש לחרוג מגובה התקציב שנקבע בגלל הוצאות בלתי צפויות, מטריד רבים המבקשים לעצב מחדש את הבית. הילה שחורי כלכלנית בעברה ובשנים האחרונות מעצבת פנים, מצליחה להגשים חלומות עיצוביים תוך כדי שמירה על גבולות התקציב. על האיזון העדין בין חלומות לאחיזה במציאות בכתבה

בשנים האחרונות הילה שחורי עשתה לעצמה שם של מעצבת פנים יצירתית במיוחד, לכן מגיעים אליה לקוחות רבים מתוך ידיעה כי יש לה את היכולת לחשוב מחוץ לקופסה ולהגשים חלומות.

עיצוב מטבח של הילה שחורי. אלונה קרני גלמן,
עיצוב מטבח של הילה שחורי/אלונה קרני גלמן

החיבור המיוחד בין האהבה לעיצוב ותקציב מוגדר

הילה הגיעה אל עולם עיצוב הפנים מתחום אחר לגמרי. היא בעלת תואר שני בכלכלה ולאורך תקופה ארוכה פעלה בתחום ניהול פרויקטים כלכליים. לפני מספר שנים בחרה להגשים את עצמה ולפנות לתחום עיצוב הפנים שאליו נמשכה מאז ומתמיד. על פניו שני עולמות מנוגדים, אולם לצד אסתטיקה ויצירתיות, היא עדיין מוצאת מקום גדול לדיוק ולמחשבה אנליטית, מצליחה לשלב בין שניהם ועושה שימוש בניסיון הכלכלי שצברה גם בתחום עיצוב הפנים.

"פרויקט עיצוב פנים הוא הליך מורכב ויש לנהל אותו כהלכה. באופן טבעי החשש הגדול נע סביב עניין התקציב כיוון שמאוד קל לאבד שליטה. מעטים המקרים שאין מגבלה כספית לפרויקט, לכן אני דואגת שהתכנון המוקדם יהיה מותאם בדיוק לתקציב שהגדרנו מראש. התקציב מפרט את כל הסעיפים בפרויקט ומסייע לנו לשמור על הגבולות שהגדרנו לכל קטגוריה".

התכונה החשובה ביותר של מעצבי הפנים
תהליך הבנייה הוא תהליך ארוך ומורכב, כולל הרבה מאוד בעלי מקצוע שלא תמיד מתואמים ביניהם, קבלה של אינסוף החלטות בנושאים שונים, עמידה בלוחות זמנים ושמירה על גבולות התקציב. מעצב טוב ידע לסנכרן בין כל הגורמים, לפתור משברים בשטח ולנצח על התזמורת.

התכנון המוקדם כולל סגירה של כל תוכניות העבודה של אדריכלות הפנים - בנייה, הריסה, חשמל ותקשורת, אינסטלציה, מיזוג אוויר אלומיניום ועוד. כך שכל דבר יהיה מוכן עוד לפני שהטרקטורים מגיעים לשטח.

במהלך הבנייה עצמה, חשוב מאוד שהמעצב יהיה בקשר הדוק עם אנשי המקצוע השונים - קבלן, נגר, מסגר חשמלאי ואחרים, על מנת לוודא כי העבודה מתבצעת בהתאם לתכנון.

בנוסף, יש חשיבות רבה לתכנן את הבית במודל תלת-ממדי מפורט. המודל משקף בצורה מדויקת את הבית העתידי, כולל את כל חומרי הגמר, הצבעים והריצופים המתוכננים, ומאפשר ללקוחות "לטייל בתוך הבית" ולהבין כיצד כל חלל יראה במציאות.

בשלב הבא והכיפי יותר ללקוחות, יוצאים למסע קניות משותף, בו בוחרים את כל חומרי הגמר. ביניהם - ריצוף, אריחים, פרקטים, כלים סניטריים, דלתות, אלומיניום, תכנון מטבח ועוד. הכל בהתאם למה שתוכנן במודל.
בהמשך משלימים את קניות הריהוט, כגון גופי תאורה, טקסטיל וסטיילינג עד אחרון הפריטים בבית.

עיצוב פנים של הילה שחורי. סמנתה קרצמר,
עיצוב פנים של הילה שחורי/סמנתה קרצמר

אילו תכונות נוספות חשובות בבחירת מעצב פנים?
"בעיני אחת התכונות החשובות של מעצבת פנים היא הקשבה ללקוח. בסופו של דבר הלקוחות שלי הם אלה שיתגוררו בבית או יעבדו במשרד, לכן הדבר החשוב לי ביותר הוא שהתכנון יהיה מותאם לצרכים ולטעם האישי שלהם. לכל משפחה יש העדפות שונות, אורח חיים והרגלים שונים. המטרה שלי היא לתרגם את כל החלומות והצרכים שלהם לתוכנית פרקטית, למצוא את האיזון העדין בין אסתטיקה ופונקציונליות, ולייצר תוכנית שתהיה פורה למידות הייחודיות של כל אחד מלקוחותיי".

האתגר הכפול: מקלחת ומקלחון כמו ביפן
על אחת מהבקשות יוצאות הדופן שקיבלה במסגרת עבודתה כמעצבת פנים הילה שחורי מספרת: "הגיע אליי לקוח שהיה מאוהב ביפן וטייל בה המון. הוא ביקש כי המקלחת שלו בבית תהיה בסגנון יפני. זה אומר לבנות מקלחון בו מתקלחים לפני שנכנסים נקיים אל האמבטיה הצמודה אליו. את המים באמבטיה מחליפים אחת לשבוע, לכן החשיבות להיכנס אליה לאחר המקלחת רק כשנקיים לגמרי. בקשות מיוחדות הן תמיד מאתגרות ומהנות במיוחד. במקרה הזה יצרתי עבורו סוג של ספא לכל דבר הכולל מקלחון, אמבטיה, שרפרף קרצוף יפני, ולקינוח שבירה של הקיר ליצירת חלון גדול המשקיף לגינה בזמן האמבטיה. גם אסלת הטוטו הוזמנה בייבוא אישי מיפן והיא כוללת פונקציות שלא מביישות מופע אור קולי".

עיצוב חדר אמבטיה של הילה שחורי. אלונה קרני גלמן,
עיצוב חדר אמבטיה של הילה שחורי/אלונה קרני גלמן

תחושה של בית
בחודשים האחרונים לצד העבודה השוטפת, יזמה הילה שחורי פרויקט התנדבות לשדרוג בתים למפונים. "כששמעתי כי מפוני נחל עוז עברו להתגורר בקיבוץ לידי, החלטתי להתנדב ולשדרג להם את תנאי המגורים הלא פשוטים, ולהפוך את הבית הזמני שלהם למקום יותר ביתי ונעים. פניתי לספקים שאיתם אני עובדת, לשמחתי אף אחד מהם לא נשאר אדיש ורבים פתחו את ליבם ותרמו ספות, ארונות, שולחנות, שטיחים ושלל מוצרים שעזרו לשדרג את הבתים. ביחד עם קבוצת מתנדבים מקסימים שהצטרפה אליי, סיידנו, צבענו, תלינו ואבזרנו את הדירות, במטרה להעניק תחושה קרובה יותר לבית חם עבור מי שעולמם התהפך באותה שבת ארורה", מספרת הילה בהתרגשות.

הילה שחורי, כלכלנית בעברה ומעצבת פנים צומחת

הילה שחורי. סמנתה קרצמר,
הילה שחורי/סמנתה קרצמר

במאה ה-21 עבודתם של מעצבות ומעצבי הפנים הפכה להיות מורכבת במיוחד. בכל זאת כולנו חווים ומושפעים מלא מעט שינויים אופנתיים, ואנשי המקצוע צריכים להתאים את עצמם בצורה שונה לכל פרויקט וחלום. המומחיות של מעצבת הפנים הילה שחורי באה לידי ביטוי בכך שהיא מצליחה להגשים חלומות תוך כדי עמידה בתקציב המקורי שנקבע, כך שמי שפונים אליה מרוויחים שתי ציפורים אצל מעצבת פנים אחת.

לעצב או לשפץ את הבית תוך כדי עמידה בתקציב שעומד לרשותכם הוא אינו חלום, ומעצבת הפנים הילה שחורי מוכיחה זאת הלכה למעשה.

תוכלו ללמוד על כך יותר בשיחת ייעוץ ראשונית, בטלפון: 053-2753542

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

הילה שחורי בשיתוף Smart
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully