וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לבחור מחשב גיימינג - המדריך המלא לשנת 2024

digitalmi בשיתוף Smart

23.5.2024 / 10:41

כדי ליהנות ממשחקי המחשב העדכניים והחדשים עלינו לרכוש מחשב גיימינג חזק ועוצמתי, לכן נשאלת השאלה איך לבחור נכון מחשב גיימינג, נייד או נייח, המבטיח חוויית משחק מעולה ונפלאה. זה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לקנות את המחשב הנכון

עולם הגיימינג הוא אחד מתחומי המחשוב המתפתחים ביותר בעולם. אם עד לפני כעשור התחום יוחס בעיקר לגיקים, הרי כיום רוב האנשים משחקים במשחקי מחשב מתקדמים, גברים ונשים כאחד, בטווח רחב של גילים. כדי ליהנות ממשחקי המחשב העדכניים והחדשים עלינו לרכוש מחשב גיימינג חזק ועוצמתי, לכן נשאלת השאלה איך לבחור נכון מחשב גיימינג, נייד או נייח, המבטיח חוויית משחק מעולה ונפלאה.

מחשב גיימינג מומלץ לשנת 2024

באופן כללי, מחשבי גיימינג הם מחשבים חדישים וחזקים המתאימים לדרישות המשאבים של משחקי המחשב המתקדמים. עד לפני מספר שנים מחשבים ניידים לגיימינג הציעו ביצועים פחות טובים, אך כיום יש דגמים איכותיים שאינם נופלים מביצועי המחשבים הנייחים, אך לרוב המחיר של מחשב נייד יהיה גבוה יותר.

יש בשוק שלל מחשבים המתאימים לגיימרים המתחילים והמנוסים, לכן חשוב להגדיר נכון צרכים, וכמובן שיש לקבוע מסגרת תקציב, מאחר שמחירי המחשבים לגיימינג מתחילים מכמה אלפי שקלים ויכולים להגיע לסכום משמעותי ונכבד.

מחשב גיימינג. freepik,
מחשב גיימינג/freepik

ההחלטה הראשונה היא האם להזמין מחשב נייח מורכב (מותג מוכר או מורכב בחנות המחשבים), מחשב נייד (לפטופ) או מחשב בהתאמה אישית עם רכיבי חומרי הפועלים יחד בצורה מתואמת ויעילה. ראוי לציין כי מחירי מחשבי הגיימינג של המותגים המובילים יקרים יותר, לכן הבחירה היא אישית ובהתאם לתקציב.

מחשב מורכב ועוצמתי לחוויית משחק מדהימה
כאשר מתכננים לרכוש מחשב גיימינג יש להחליט מראש האם מעוניינים להזמין מחשב מורכב עם רכיבים איכותיים או האם להזמין רכיבים שונים ולהרכיב את המחשב לבד או במעבדה. כיום, ניתן להזמין מחשב מורכב ועוצמתי לגיימרים המבטיח ביצועים מעולים וחוויית משחק מדהימה. כדי לבחור מחשב מורכב יש להתייחס למפרט הטכני, בדגש על רכיבי חומרה כמו מעבד, כרטיס מסך, זיכרון RAM, דיסק קשיח או כונן SSD, לוח אם, מערכת קירור, ספק כוח ומארז.

הרכיבים המרכזיים במחשב גיימינג הינם:
מעבד עוצמתי (CPU) - המעבד (CPU) משמש כמוח של המחשב ותפקידו לבצע הוראות וחישובים במהירות. במחשב גיימינג חייבים מעבד חזק ומתקדם המסוגל להתמודד ולבצע משימות רבות במקביל ובו זמנית. מומלץ להשקיע במחשב עם מעבד המציע מהירויות שעון גבוהות במיוחד ומספר ליבות לביצועים אופטימליים, ובין האפשרויות הפופולריות ניתן למצוא את מעבדי אינטל מסדרת i5, i7 או i9 ומעבדי AMD מסדרת RYZEN. כדאי להתמקד במעבדים הכוללים ליבה גרפית מובנית, והמעבד חייב לתמוך בכרטיס המסך ולהתאים לתושבת בלוח האם.

מערכת קירור - המעבד יוצר חום גבוה וחייבים לקרר אותו היטב. במחשבי גיימינג מומלץ שלא להסתפק במאוורר רגיל למעבד וכדאי להשקיע במערכת קירור על בסיס מים, שמן או אוויר, בהתאם לתושבת וסוג המעבד, וכמובן בהתאמה למגבלות התקציב.

לוח אם - הלב של המחשב שתפקידו לחבר בין רכיבי המחשב באופן מושלם. לוח אם חייב להתאים למעבד ולשאר רכיבי החומרה, ובעת בחירתו יש להתייחס למספר יציאות ה-USB. יש לוחות אם עם כרטיס קול מובנה. בין האפשרויות המומלצות ניתן למנות את לוחות האם של המותג ASUS כמו ASUS PRIME B760M-a WIFI (G14) הכולל תמיכה מובנית ב-WIFI.

כרטיס מסך - רכיב מכריע במחשב הגיימינג מאחר שהוא משפיע על הביצועים בזמן המשחק ועל איכות הגרפיקה והתצוגה. כדאי להשקיע בכרטיס מסך איכותי ומתקדם כדי ליהנות מחוויית משחק מדהימה וחלקה, הכרטיס אחראי על הוויזואליות בזמן המשחק, רנדור תמונות וסרטונים ועליו להתמודד עם משחקי המחשב הדורשים משימות עתירות גרפיקה ברזולוציה גבוהה מאוד. המומחים ממליצים לבחור באחד מהדגמים של כרטיסי המסך המיועדים לגיימינג אשר מבוססים על הטכנולוגיות החדשניות של אנבידיה, אינטל או AMD, עדיף עם זיכרון פנימי לפחות GB8.

זיכרון RAM - מרכיב חיוני וחשוב במחשבי הגיימינג, וחשוב לבחור בזיכרון RAM בנפח גבוה החל מ-GB16, עדיף GB32. ככל שיש יותר זיכרון RAM כך ביצועי המחשב ישתפרו, וכדאי לבחור בזיכרון מסוג 5DDR.

כונן אחסון - המומחים ממליצים לבחור מחשב הכולל כונן אחסון מסוג SSD, בנפח של לפחות G1,000, בגלל המהירות הגבוהה וזמני הגיש המהירים. כדאי לדעת כי כונן SSD נחשב לעמיד ואיכותי יותר לעומת כונן SSD, כיוון שאין בו חלקים נעים. יש גיימרים שמעדיפים להתקין שני כוננים, ואת מערכת ההפעלה ומשחקי המחשב הם מתקינים על כונן SSD וכונן ה-SSD משמש אותם לאחסון קבצים גדולים.

ספק כוח - הספק מספק חשמל ללוח האם ולכל רכיבי החומרה במחשב, ובנוסף הוא ממיר את המתח המתאים לכל אחר מהרכיבים. למחשב גיימינג חשוב לבחור ספק כוח אמין ובאיכות גבוהה, בעל נצילות אנרגטית לפחות 80, לדוגמה FSP HYDRO PRO 700W PSU 80+.

מארז - יש מבחר גדול של מארזים המתאימים למחשבי גיימינג, המארז חייב להתאים למאפייני לוח האם ורכיבי המחשב, וחשוב לבחור במארז המבטיח אוורור יעיל, כניסת אוויר קר ורעש מאווררים מופחת. יש מארזים בשלל עיצובים מקוריים ומרהיבים, עם או ללא תאורת לד צבעונית, לדוגמה מארז ANTEC AX90 CASE הנחשב לפופולרי מאוד במחשבי גיימינג חדשים.

טיפים לבחירת מחשב גיימינג

המומחים של חברת דיגיטל מחשוב ושיווק הכינו מספר טיפים חשובים לבחירה נכונה ומשתלמת של מחשבי גיימינג חדשים ועוצמתיים:
• כדי ליהנות מחוויית משחק מדהימה חייבים להשקיע במחשב גיימינג מתקדם וחזק. הגיימרים המושבעים תמיד יעדיפו לשחק במחשב נייח, אך ניתן לשחק בהנאה ובצורה חלקה גם עם מחשב נייד המיועד לגיימרים.
• כדאי להגדיר מראש מסגרת תקציב וכך קל יותר להרכיב מחשב בהתאמה אישית או לבחור במחשב מורכב או לקנות מותג מוכר.
• אם רוכשים את רכיבי החומרה בנפרד יש לוודא כי הם מתאימים זה לזה ועובדים בצורה חלקה.
• מומלץ להתייעץ עם המומחים כדי לרכוש מחשב חדש ועוצמתי לגיימינג.

לייעוץ מקצועי ולהזמנת מחשב גיימינג מתקדם ובמחיר משתלם - צרו קשר עוד היום עם חברת דיגיטל מחשוב ושיווק או הזמינו את המחשב ישירות באתר המכירות.

digitalmi בשיתוף Smart
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully