וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ניתן לטפל בנשירת שיער בקרב נשים באופן טבעי?

אמיר קלי רפואת עור ושיער משלימה בשיתוף Smart

27.5.2024 / 12:41

נשירת שיער אצל נשים היא תופעה מוכרת פחות מאשר אצל גברים, אך היא משפיעה על כארבעים אחוזים מהאוכלוסייה הנשית. לכן, אין ספק כי נשים רבות ישמחו לגלות כי ישנן דרכים לטפל בתופעה באופן טבעי

לרוב נהוג לשייך את המושג נשירת שיער לגברים, אך למעשה מדובר בתופעה אשר משפיעה גם על נשים רבות. עבור נשים רבות הסובלות מאובדן שיער, התופעה יכולה להביא עימה השפעות משמעותיות על תחושת הביטחון העצמי וההערכה העצמית. למרבה המזל, ישנן אפשרויות טיפול טבעיות שבאמצעותן ניתן לטפל בתופעה ולראות תוצאות נהדרות. בואו נכיר יחד את התופעה הזו, מהם הגורמים לה וכיצד ניתן לטפל בה באופן טבעי.

מהי נשירת שיער בקרב נשים?

נשירת שיער בקרב נשים מתבטאת בצורה שונה מאשר בגברים. בעוד שבקרב גברים לרוב הידללות השיער תתרחש בחלק הקדמי של קו השיער, בקודקוד הראש או באזור הרקות, בקרב נשים ההידללות היא רחבה יותר ומשפיעה על כל השיער, תוך שדווקא הקו הקדמי של השיער נשמר ברוב המקרים . אומנם נשירת שיער נשים היא תופעה מוכרת פחות, אך למעשה היא משפיעה על כארבעים אחוזים מהאוכלוסייה הנשית. לכן, אין ספק כי נשים רבות אשר ישמחו לגלות כי ישנן דרכים לטפל בתופעה באופן טבעי. לרוב, הידללות השיער תתרחש החל מגיל ארבעים והלאה, אך בהחלט יש נשים אשר עשויות להציג תסמינים של התופעה בשלבים מוקדמים יותר.

נשירת שיער אצל נשים. freepik,
נשירת שיער אצל נשים/freepik

מהם הגורמים לנשירת שיער אצל נשים?

ישנם מספר גורמים אפשריים אשר עשויים להביא לנשירה של שיער אצל נשים, כמו גנים, שינויים הורמונליים, מתח, חוסרים תזונתיים ומצבים רפואיים. שינויים הורמונליים המתרחשים בזמן היריון, במהלך גיל המעבר או בשל הפרעות של בלוטת התריס, יכולים להשפיע על תהליך צמיחת השערות. השפעה זו יכולה להביא להידללות או נשירה מוגברת של שיער. בנוסף, רמות גבוהות של מתח יכולות להוביל גם הן לנשירה של השיער, בשל כניסת זקיקי השערות למצב מנוחה בטרם עת, דבר אשר מביא גם הוא לנשירה מוגברת.

אפשרויות טיפול טבעיות לנשירת שיער אצל נשים

נשים רבות מעדיפות לבחון אפשרויות טבעיות לטיפול בנשירת שיער, כדי להימנע מתופעות לוואי לא רצויות של שימוש בתרופות או השתלת שיער. על פי הרפואה הסינית השיער משקף באופן ישיר את האופן שבו פועלים האיברים הפנימיים וזרימת הדם. לכן, הטיפול הטבעי בנשירה דוגל בשיטה הוליסטית, אשר אינה מתייחסת לשיער בלבד, אלא לגוף כולו.

אחד מהמרכיבים של הטיפול הטבעי של נשירת שיער בנשים, הוא נטילה של תוספים תזונתיים. נטילה של ויטמינים ומינרלים חיוניים לבריאות השיער, יכולה לסייע בצמיחה מחודשת ומניעה של נשירה. הרעיון שעומד מאחורי נטילת התוספים הוא שהפגיעה בצמיחת השיער נובעת מחוסר איזון של חומרים חיוניים בגוף. לכן, נטילת תוספים יכולה לסייע להחזיר את הגוף ואת השיער לאיזון.

חומרים כמו ביוטין, ויטמין די, אבץ וחומצת אומגה 3, יכולים להיות מועילים במיוחד במקרה של נשירת שיער אצל נשים. בנוסף, מומלץ גם לשנות את התזונה, כדי להבטיח צריכה של חומרים תזונתיים חשובים גם דרך המזון שאנו צורכים.

עוד מרכיב חשוב בטיפול הוא טיפולי דיקור ומזותרפיה. מטרתו של הדיקור הוא לעודד את זרימת הדם בקרקפת, כדי לסייע בהאצת התהליכים הטבעיים של צמיחת השיער. מזותרפיה היא שיטת טיפול המשלבת החדרה של חומרים מזינים לשכבת העור, באמצעות שימוש במחטים קטנות ועדינות. שיטה זו גם היא מעודדת את זרימת הדם בקרקפת וגם מאפשרת הזנה של האזור.

לפני ואחרי טיפול נגד נשירת שיער. אמיר קלי רפואת עור ושיער משלימה,
לפני ואחרי טיפול נגד נשירת שיער/אמיר קלי רפואת עור ושיער משלימה

חשוב להבין כי במקרה של נשירת שיער חשוב להקדיש תשומת לב לא רק לזקיקי השערה, אלא גם לקרקפת עצמה. באמצעות של סרום חיצוני ייחודי, המורכב מתערובות צמחים שונות , ניתן לשקם את בריאות הקרקפת, לצד שיפור בריאותם של זקיקי השיער.

אמיר קלי רפואת עור ושיער משלימה בשיתוף Smart
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully