וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גישור - על הפתרון האלטרנטיבי לסכסוכים משפחתיים

בשיתוף אימפקט

28.5.2024 / 9:46

כיצד מתבצע הליך גישור משפחתי ולמי הוא מתאים? עו"ד דב דוניץ, מומחה בדיני משפחה ומגשר, על ההליך שיכול לחסוך שנים של דיונים בביהמ"ש

גישור – על הפתרון האלטרנטיבי לסכסוכים משפחתיים/וואלה פלוס בשיתוף אימפקט

גישור הוא תהליך יישוב סכסוכים בהסכמה, שבו הצדדים המעורבים נפגשים עם מגשר - איש מקצוע אובייקטיבי וניטרלי בעל ניסיון וידע רב בפתרון סכסוכים. המגשר מסייע לצדדים לנהל דיאלוג פתוח, להבין את עמדותיהם זה של זה ולמצוא פתרונות יצירתיים שיהיו מקובלים על שני הצדדים, אבל מה קורה אם הצדדים לסכסוך הם בני משפחה?

עו"ד דב דוניץ, מומחה בדיני משפחה ומגשר משפחתי, מלווה זוגות רבים שמחליטים לפרק את התא המשפחתי ולעשות זאת בצורה יעילה, מהירה וחסכונית. לדברי עו"ד דוניץ, הליך גישור הוא הליך שהוא לגמרי בהסכמה וולנטרי ובכל רגע נתון יכול אחד הצדדים להפסיק מבלי לתת דין וחשבון. הגישורבנוי על משא ומתן כשהמגשר ששני הצדדים יהיו קשובים לנאמר בחדר והדבר הזה הוא לגמרי נבדל מכל הליך משפטי - כמו בוררות או דיון בביהמ"ש, שבהם ה"בוס" בהליך הוא השופט או הבורר ולא הצדדים עצמם. בנוסף, עצם ההשתתפות בגישור בנוי על הסכמה הדדית.

מאחר שסכסוכים משפחתיים בוודאי סכסוכי גירושין, אך לא רק, הם מאוד טעונים רגשית, על המגשר בהליכים אלו להיות מיומן. פרט להתמחות שלו בענייני גישור עליו גם לדעת לפרק מוקשים, לנסות ולנטרל מוקשים רגשיים שבעצם מונעים מו"מ קונסטרוקטיבי בין הצדדים.

עו"ד דב דוניץ מדגיש כי הליך גישור יכול בהחלט להיות בעל תוקף משפטי ורצוי שיהיה כך. אם המגשר מצליח לנסח הסכם ולהוביל את הצדדים לחתימה עליו, הרי שהוא עתיד להגיש אותו לביהמ"ש לאישור ולקבלת תוקף של פסק דין.

עו"ד דוניץ מתייחס למגמה הולכת וגדלה בתחום הגירושין של "גירושין בהסכמה".
זהו, כך לדבריו, תת תחום חדש בעולם דיני המשפחה, במסגרתו פועלים בני הזוג לגירושין תוך שימוש בכמה אנשי מקצוע, מגשר, פסיכולוג, כלכלן ואקטואר, כדי לבוא ולתת ביטוי מקצועי לכל הדברים העומדים על הפרק. כאשר בני הזוג המעוניינים להיפרד משתפים פעולה עם הגורמים כדי להגיע להסכם אופטימלי ביניהם.

מהם השיקולים החיוניים בבחירת מגשר, ומסייע להבטיח מעבר חלק יותר לפרק חדש בחיים.

מומחיות וניסיון
הבסיס לגישור יעיל בתהליכי גירושין טמון במומחיותו וניסיונו של המגשר. מגשר חייב להיות איש מקצוע מיומן בתחום, שעבר הכשרה ורישוי קפדניים ממוסד מוכר. בישראל, הכשרת גישור נגישה למגוון רחב של אנשי מקצוע, ביניהם עורכי דין, רואי חשבון, מטפלים ופסיכולוגים.

יחד עם זאת, עבור הליכי גירושין, מומלץ מאוד לבחור במגשר המתמחה בדיני משפחה. התמחות זו מבטיחה כי למגשר יש הבנה מעמיקה של ההיבטים המשפטיים של הגירושין, דבר חיוני לפתרון סכסוכים ולהשגת הסכם מקיף.

חשוב שלמגשר יהיה גם ניסיון רב בטיפול בגישורי גירושין, שכן ניסיון זה מצייד אותו בכלים להתמודדות עם המורכבות של משאים ומתנים רגשיים וכלכליים.

לפני בחירת מגשר, מומלץ לברר על תיקים קודמים שטיפל בהם, תוך התמקדות בגישתו להתגברות על אתגרים ולקידום הסכמות בין בני זוג.

תקשורת טובה עם המגשר
גישור גירושין מוצלח תלוי ביכולתם של בני הזוג לתקשר בצורה פתוחה ויעילה עם המגשר.
התהליך כרוך בדיון במידע אישי ורגיש, מה שהופך את חיוני עבור שני הצדדים להרגיש בנוח ולתת אמון מלא במגשר. אישיותו של המגשר וסגנון התקשורת שלו צריכים להתאים להעדפותיהם של שני בני הזוג, בין אם הם מחפשים גישה חמה וידידותית או אינטראקציה רשמית ומובנית יותר.
קרבה זו היא חיונית מכיוון שהיא משפיעה באופן משמעותי על תהליך המשא ומתן, ומאפשרת ניסוח הסכם גירושין ששני הצדדים מוצאים בו סיפוק. בחירת מגשר ששני בני הזוג חשים כלפיו תחושה חזקה של אמון ונוחות יכולה לשפר באופן דרסטי את תוצאות הגישור.

עלות הגישור
גישור גירושין נועד להיות חלופה משתלמת להליכים משפטיים, תוך חיסכון בזמן וכסף. תהליך הגישור מעצים זוגות לשלוט בתוצאות הגירושין שלהם, תוך מזעור הנזקים הכספיים והרגשיים. חשוב להשוות הצעות שכר מגשרים שונים כדי למצוא אפשרות משתלמת המתאימה לצרכים שלכם.

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully