וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תצליחו בוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי

בשיתוף אימפקט

28.5.2024 / 10:26

הוכחת חומרת הנזק היא המפתח לפיצוי גבוה יותר, אבל איך עושים את זה? עו"ד תומר בכר, מומחה בדיני נזיקין וייצוג נפגעי איבה, עם עצות הזהב

כך תצליחו בוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי/וואלה פלוס בשיוף אימפקט

כל מי שהוכר כנפגע פעולת איבה, בין אם באופן אוטומטי ובין אם לאחר שהגיש תביעה מסודרת להכרה, קיבל כבר את המענקים האוטומטיים שביטוח לאומי אישר לנפגעים וכרגע נמצא בשלב השני של ניהול התביעה, קרי הוועדות הרפואיות.

אולם, שלב האישור האוטומטי הסתיים וכל אחד מהנפגעים נדרש להוכיח בפני הוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי את חומרת הנזק שנגרם לו בעקבות אירוע האיבה שעבר.

ככל שהנפגע יצליח להוכיח שהנזק חמור יותר, כך הנכות שתיקבע לו תהיה גבוהה יותר ובהתאם גם הפיצוי הכספי ושאר הזכויות שלהן יהיה זכאי.

לדברי עו"ד תומר בכר, מומחה בדיני נזיקין ובייצוג נפגעי פעולות איבה, בשל החשיבות הגדולה של הוועדות הרפואיות להמשך הדרך, חשוב ביותר להגיע אליהן מוכנים, עם כל הידע והמסמכים הרלוונטיים.

בשלב הראשון, מבהיר עו"ד בכר, חשוב לשמור על רצף טיפולי, כאשר מדובר הן על מי שנפגעו נפשית ומי שנפגעו בגופם. יש להקפיד לתעד הכל במסמכים הרפואיים, אלו מהווים עדות בזמן אמת של המצב הרפואי, ועל בסיסם יהיה קל יותר לוועדה לקבוע את אחוזי הנכות.

בנוסף, מעדכן עו"ד בכר כי ישנה גם אפשרות לבקש מהביטוח הלאומי ומהוועדה הרפואית לקבוע את אחוזי הנכות גם ללא נוכחות של הנפגע בוועדה עצמה. ביטוח לאומי נאות לבקשות האלה ואכן, רבים מאוד מהנפגעים מקבלים אחוזי נכות רק על סמך המסמכים הרפואיים, על סמך המתואר בהם, ללא הבדיקה הרפואית עצמה. אפשרות זו נוגעת לשלב הראשון, במהלכו נקבעת הנכות הזמנית ולאחריה תתבקש הגעה פיסית לדיון בוועדה הרפואית כדי לקבוע נכות קבועה.

לדברי עו"ד תומר בכר, לקראת הוועדה הרפואית חובה להתכונן כדי לדעת מה להגיד במהלכה. הדיון בוועדה הרפואית, כך לדבריו, הוא קצר ביותר, כחמש דקות, אך פרק הזמן הזה הוא משמעותי ביותר. לכן, יש צורך להיערך מראש ולדעת מה להגיד, איך לומר את הדברים ואילו מסמכים להציג. הדברים שייאמרו במהלך הדיון הקצר בוועדה הרפואית הם שיקבעו את אחוזי הנכות, גבוהים או נמוכים, והיערכות מראש מעלה את הסיכוי למקסם אותם.

זה נכון שהמוסד לביטוח לאומי בא לקראת הנפגעים בטח בתקופה הראשונה והמיידית, וגם בכמה חודשים שלאחר מכן. אך, כך לפי עו"ד בכר,השלב הזה הסתיים וכעת אנחנו בשלב שבו כל אחד מהנפגעים צריך להוכיח לביטוח לאומי, מול הוועדות הרפואיות, את גובה הפגיעה בו וכאן יש עניין מורכב ומסובך. כאשר מצטיידים בייצוג של עורך דין זה בהחלט מסייע ומעלה את סיכויי ההצלחה בעשרות מונים.

- קראו עוד על תפקידו של עורך הדין המייצג בוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי

בשיתוף אימפקט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully