וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריכים.ות ניתוח להחלפת מפרקים? ניתוחי החלפת ברך באמצעות סיוע של רובוט

בשיתוף המרכז הרפואי קפלן

29.5.2024 / 9:36

המרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית עשה לאחרונה צעד משמעותי קדימה בתחום ניתוחי החלפת ברך, עם אימוץ טכנולוגיית רובוט חדשנית ומתקדמת

ניתוח החלפת ברך הינו ניתוח נפוץ באוכלוסיית הגיל השלישי. ניתוח זה, המתבצע בסיוע רובוט מאפשר לכירורגים במחלקה האורתופדית במרכז הרפואי קפלן לבצע ניתוחים אלו בדיוק רב יותר מבעבר. בנוסף, מטופלים שעברו את הניתוח מעידים כי ההחלמה היתה מהירה יותר ועם פחות כאבים.

ניתוחי החלפת מפרקים/ברך באמצעות סיוע של רובוט

מתי נדרש ניתוח להחלפת מפרק ברך?

שחיקה של מפרק הברך נפוצה לרוב מעל גיל 55, והסיבות לה מגוונות. היא יכולה להתרחש בשל שינויים ניווניים, בעקבות טראומה או מחלה של הברך. ברוב המקרים הרופא המטפל ימליץ בתחילה על טיפול שמרני, אולם כאשר טיפול זה לא נותן את המענה הנכון למטופל, הוא ידרש לניתוח החלפת ברך.

"החלפת ברך זהו ניתוח שנעשה במצבים אשר בהם כבר מוצו כל האפשרויות האחרות ומצב הברך כבר לא באמת ניתן לשיקום", מסביר פרופ' אמיר הרמן, מנהל המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית. "במצב הזה, שגרת החיים של המטופל נפגעת באופן משמעותי, כאשר הוא עלול לסבול מכאבים, לחוות קשיים לקום בבוקר, ללכת, לרדת או לעלות במדרגות וכן הלאה. ניתוח החלפת מפרק ברך במצבים מעין אלו זהו הפתרון הנכון ביותר. לאחר החלפת מפרק ברך נהנה המטופל מחיים חדשים עם יכולות חדשות. אז נכון שזהו ניתוח לא פשוט, הוא מחייב דיוק ברמה גבוהה כדי שהתוצאות תהיינה טובות בהתאם למבנה האנטומי המקורי של הברך."

בשנים האחרונות נכנס לשימוש רובוט מתקדם וחדשני שמסייע לכירורג בניתוח ברך, באופן אשר מגדיל את הדיוק, מקטין את הסיבוכים ועל-פי עדויות המטופלים גם מאפשר התאוששות מהירה יותר וכאבים מופחתים.

ניתוח החלפת ברך באמצעות סיוע של רובוט. פרופ' אמיר הרמן, מנהל המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי קפלן.,
ניתוח החלפת ברך הינו ניתוח נפוץ באוכלוסיית הגיל השלישי/פרופ' אמיר הרמן, מנהל המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי קפלן.

הטכנולוגיה החדשה פותחת עידן חדש בניתוחי החלפת ברך

"אנו גאים להשתמש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום", אומר פרופ' הרמן. "הרובוט מאפשר לנו לבצע ניתוחים להחלפת מפרקים והחלפת ברך בצורה מדויקת וטובה יותר". הרובוט מופעל על-ידי המנתח ובאמצעות זרוע רובוטית המונעת על-ידי מערכת ניווט ממוחשבת יכול הרופא לסמן את הנקודות המדויקות בהן הוא רוצה לבצע את החיתוך. המערכת מסוגלת לזהות את מבנה הברך של המטופל באופן מדויק ולתת למנתח לתכנן את הניתוח בהתאם".

במהלך הניתוח, המערכת מסייעת לצוות לבצע את החתכים ואת ההשתלות בדיוק מרבי, תוך הימנעות מפגיעה ברקמות הסובבות.

ניתוח החלפת ברך באמצעות סיוע של רובוט. פרופ' אמיר הרמן, מנהל המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי קפלן.,
בשנים האחרונות נכנס לשימוש רובוט מתקדם וחדשני שמסייע לכירורג בניתוח ברך/פרופ' אמיר הרמן, מנהל המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי קפלן.

"הטכנולוגיה החדשה פותחת עידן חדש בניתוחי החלפת ברך", מוסיף פרופ' הרמן. "בעיקר, המטופלים יוכלו לחזור לשגרת חייהם במהירות רבה יותר, וליהנות מאיכות חיים משופרת." לדברי פרופ' הרמן, המרכז הרפואי קפלן מתכנן להרחיב את השימוש בטכנולוגיית הרובוט גם לניתוחים אורתופדיים אחרים בעתיד."

המרכז הרפואי קפלן מזמין אתכם לקדמת הטכנולוגיה הרפואית. אנו מאמינים שטכנולוגיה זו תשפר משמעותית את איכות הטיפול המוצע למטופלים שלנו, ותהפוך את המרכז הרפואי קפלן למרכז מוביל בתחום האורתופדיה בישראל.

ליצירת קשר עם מרפאת מפרקים של המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי קפלן בקרו באתר.

בשיתוף המרכז הרפואי קפלן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully