וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי מגמה בשוק הפרילאנסרים בישראל: קטגוריית הדיגיטל, יצירת התוכן והסושיאל מזנקת

GBISRAEL בשיתוף Smart

30.5.2024 / 14:56

עם עלייה של 110% בביקוש למנהלי סושיאל, יוצרי תוכן לעסקים ויועצי דיגיטל - משכורת ממוצעת של פרילאנסר בתחום יכולה להגיע ל-30 אלף ש"ח בחודש ואף יותר אם הוא הופך לסוכנות

הזינוק בביקוש למקצועות הסושיאל והדיגיטל מרקיע שחקים, ומשנה את המגמה בשוק הפרילאנסרים בישראל.

אם בעבר היה ביקוש לאנשי גרפיקה ומיתוג, היום המגמה מתהפכת, והדרישה הגוברת היא ליועצי ומנהלי שיווק וסושיאל ששולטים בשינויים התכופים בעולם הרשתות החברתיות, ומעניקים שירותי יצירת תוכן, הפקת סרטונים, שיווק דיגיטלי וייעוץ שיווקי לאנשי עסקים.

אז אם חשבתם לאחרונה לצאת לעצמאות? ייתכן והצמיחה המאסיבית והביקוש העולה של תחום הסושיאל והדיגיטל בישראל היא בדיוק ההזדמנות שלכם לפרוש כנפיים.

"הביקוש למנהלי סושיאל היא עצומה, כי אנשי עסקים אבודים בעולם הרשתות החברתיות, הם לא חיים את הסושיאל, לא יודעים איך לשווק את עצמם שם בשפה הנכונה, ולכן הם צמאים למישהו שייקח את הנטל הזה מהם" אומרת סיון כהן, בעלים של 'סושיאל אקדמי', מבתי הספר המוכרים בישראל בתחום לימודי ניהול השיווק בסושיאל.

סיון כהן, בעלים של אקדמיית האונליין 'סושיאל אקדמי', מהמוסדות המובילים ללימודי התחום. סושיאל סייד,
סיון כהן, בעלים של אקדמיית האונליין 'סושיאל אקדמי', מהמוסדות המובילים ללימודי התחום/סושיאל סייד

"תראה הכל זה עניין של היצע וביקוש. הביקוש לפרילאנסרים במקצועות הסושיאל ויצירת התוכן עולה כי התחום הזה התפתח משמעותית בשנים האחרונות, ובמיוחד מאז הקורונה. זה התחיל מפייסבוק, והיום יש אינסטגרם, טיקטוק, שורטס, תמיד יש משהו חדש. פעם בעלי עסקים היו רק מעלים פוסט בפייסבוק פעם בשבוע ובזה זה היה נגמר. היום זה כבר נהיה בלתי אפשרי עבורם. אין להם את הידע הנדרש וגם לא את הזמן לעשות את זה לבד, אז מה הם עושים? מה שבעלי עסקים יודעים לעשות הכי טוב: לשלם למישהו אחר שיעשה את זה עבורם,

ופה נכנסים לתמונה מנהלי הסושיאל, יוצרי התוכן ויועצי השיווק הדיגיטלי" מוסיפה כהן.

כמה נהוג לשלם לפרילאנסרים במקצועות האלו?
"מנהלי סושיאל פרילאנסרים יכולים לגבות כ-2500-4000 ש"ח בחודש עבור ניהול של רשת חברתית אחת, והמחיר עולה ככל שהם נותנים שירותים נוספים כמו אקסטרה ימי צילום, עריכת סרטונים, ייעוץ שיווקי או פרסום וככל שיש להם יותר ניסיון. אם הלקוח דורש ניהול של מס' פלטפורמות, כמו למשל אינסטגרם וטיקטוק, המחיר המבוקש יעלה בהתאם ויכול להגיע גם ל-5000-8000 ש"ח בחודש מלקוח אחד".

ולכל פרילאנס יש מספר לקוחות?
"נכון, בדיוק. פרילאנסר בתחום יכול להחזיק כ-5-10 לקוחות בממוצע שמשלמים לו תשלום חודשי קבוע, ואם הוא רוצה לגדול הוא יכול פשוט להכניס עובד/ת או פרילאנס נוסף תחתיו.

הכנסה חודשית ממוצעת לפרילאנסרים בתחום הדיגיטל: מנהלי סושיאל הם המתוגמלים ביותר בתחום. סושיאל אקדמי,
הכנסה חודשית ממוצעת לפרילאנסרים בתחום הדיגיטל: מנהלי סושיאל הם המתוגמלים ביותר בתחום/סושיאל אקדמי

זה נשמע שכולם היום רוצים להיות מנהלי סושיאל ויוצרי תוכן.
"נכון, כי התחום בעלייה ועושים סביבו הרבה 'רעש', אבל למזלנו הוא רחוק מאוד מהפיק שלו.
יש כיום כ-800 אלף בעלי עסקים בישראל, ורק ל-5% מהם יש מנהלי ומנהלות סושיאל שמחזיקים להם את כל השיווק ברשתות החברתיות. מה שאומר שאנחנו עוד רחוקים מאוד מהצפה בתחום הזה, ומצד שני כאמור הביקוש בעליה- מה שיוצר הזדמנות לא נורמלית למי שרוצה לצאת לעצמאות ולהשתלב בתחום בצמיחה, בנוסף קח בחשבון שניהול סושיאל זה הז'אנר הכי מבוקש ורווחי במסגרת תחום השיווק הדיגיטלי".

כהן, התחילה בעצמה את דרכה כמנהלת סושיאל, עבדה עם מותגים גדולים, ייעצה לסלבס וליוצרי תוכן מוכרים ופיתחה שיטות שיווק ומכירה בלעדיות שמותאומות לרשתות החברתיות בישראל. מהר מאוד היא הבינה את ההשפעה של הרשתות החברתיות על עולם העסקים ואת הביקוש העולה ליועצי סושיאל ופתחה את בית הספר 'סושיאל אקדמי' שהפך מהר מאוד לאחד המקומות המובילים בתחום.

תוכלי לשפוך קצת אור, מי לומד את מקצועות הסושיאל והדיגיטל היום?
"האמת שכולם. אצלנו כ-95% מהתלמידות הן נשים מכל הגילאים- מגיל 18 ועד גיל 60. מנשים שסיימו צבא והחליטו להיות עצמאיות עם עסק משלהן בתחום הסושיאל ועד נשים בוגרות בנות 30 ו-40 פלוס שרוצות לעשות הסבת מקצוע, לבנות קריירה חדשה או לעבוד מהבית ולהיות יותר זמן עם הילדים".
"אני בעצמי הפכתי בזמנו למנהלת סושיאל בגיל 35, עם 2 ילדים קטנים כי זה פשוט היה לי נוח ומשתלם- היו לי 8 לקוחות שהכניסו לי כמעט 30 אלף ש"ח מעבודה מהבית, בזמן שלי. זה מקצוע מאוד אידיאלי לנשים ואימהות אבל לא רק" מספרת כהן.

"בשורה התחתונה, אני חושבת שזה מתאים לכל מי שרוצה לצאת לעצמאות, להרוויח סכומים גבוהים כפרילאנסר, ולכל מי שמחפש את הגמישות והנוחות הזו של עבודה מהבית".


מי הם העסקים שמעלים את הביקוש לפרילאנסרים בתחום הסושיאל והדיגיטל?
"בגדול כל עסק שרוצה לצמוח היום חייב מנהל/ת סושיאל. התלמידות שלנו למשל עובדות עם מותגים גדולים בפריסה ארצית, עם אמנים מוכרים, קומיקאים, סלבס ואפילו עם עסקים קטנים שהם פרילאנסרים בעצמם כמו למשל קוסמטיקאית או מטפלת זוגית. יש גם המון עסקים שמחפשים את זה לפרוייקט מסויים כמו למשל תערוכה או הופעה ואז התשלום למנהל הסושיאל הוא גבוה יותר".

מה לגבי עולם ה-AI? זה לא יחסל את מקצועות הסושיאל והדיגיטל?
"בחיים לא". עונה כהן באופן נחרץ.
"בגלל 2 סיבות: 1.ברשתות חברתיות יש אנשים, אנשים מונעים מרגשות: התלהבות, תקווה, צחוק, הזדהות, כעס, כאב. אנשי דיגיטל וסושיאל יכולים להיעזר בכלי AI כדי לייעל ולשפר תהליכי עבודה אבל AI לא יכול להחליף אותם כי אין לבוט ביטוי יצירתי.

הסיבה השניה היא שאם כולם ישתמשו ב-AI אז האותנטיות והמקוריות ברשתות החברתיות ייכחדו- ואיתם ייכחדו גם הרשתות החברתיות. אני לא רואה את זה קורה".

מה בעצם צריך לדעת כדי להיכנס לתחום הזה ולהיות פרילאנסר כמנהל/ת סושיאל ודיגיטל?
"יש נטייה לחשוב שניהול סושיאל זה רק לדעת לעשות סרטונים, וזו טעות גדולה שמחסלת את העסק של אותו פרילאנסר.

כדי להיות מנהל או מנהלת סושיאל טובים ומבוקשים צריך לדעת קודם כל שיווק. ולא סתם שיווק שטחי ותיאוריות פרה-היסטוריות. צריך לדעת שיווק של אנשים, את הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי אנשים ברשתות החברתיות, מה משפיע עליהם לעקוב, להתעניין, לרכוש? אחרי שמבינים שיווק צריך להכיר את הרשתות החברתיות לגופן- מה עובד בכל רשת, מה אנשים מחפשים, מה מסקרן אותם, איך האלגוריתם עובד, ורק שמבינים את כל זה מתחילים ליצור תוכן שיודע לבלוט ולמכור (כתיבה, סרטונים, עיצוב). זו הסיבה שמנהלי סושיאל טובים גם משמשים כיועצי שיווק של בעל העסק ויש להם תפקיד מכריע בהכנסות של העסק".

"ניהול סושיאל זה לא רק סרטונים, זה שיווק מלא שנותנים לבעלי עסקים" כהן מתוך הרצאתה בכנס מנהלי סושיאל. שוקה כהן,
"ניהול סושיאל זה לא רק סרטונים, זה שיווק מלא שנותנים לבעלי עסקים" כהן מתוך הרצאתה בכנס מנהלי סושיאל/שוקה כהן

אין מה לעשות, בעלי עסקים יעדיפו את מנהלי הסושיאל והדיגיטל שיודעים מה הם עושים ויכולים באמת לקדם אותם גם מבחינה שיווקית ולא רק לייצר להם סרטונים" מסכמת כהן.

ראוי לציין כי כיום שוק הדיגיטל והסושיאל הוא פרוץ, ניתן לראות הרבה פרילאנסרים ללא הכשרה מציעים את עצמם כמומחים ולמעשה פוגעים הן בשוק הפרילאנסרים והן בבעלי העסקים שסומכים עליהם. כל עוד אין הסדר לעניין הזה, ההמלצה היא ללמוד את התחום בצורה מסודרת ממי שמכיר את השטח ואת השוק המשתנה של הרשתות החברתיות.

סיון, מילה לסיום למי שרוצה להיכנס לתחום וכן ללמוד בצורה מסודרת?
שוק הסושיאל משתנה חדשות לבקרים, וקורס שעשיתם אתמול יכול להיות לא רלוונטי מחר, ולכן חשוב לשים לב ולהקפיד לבחור בקורס דינאמי או דיגיטלי שנותן לכם גם את את הידע המקצועי העדכני ביותר, גם את הכלים הדרושים וגם את הניסיון הנחוץ לפני היציאה לשוק העבודה, כמו שאנחנו עושים אצלנו ב'סושיאל אקדמי'.

GBISRAEL בשיתוף Smart
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully