וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מגשרים על הפער בין המצוי לרצוי?

בשיתוף לייף אקדמי

30.6.2024 / 10:09

מיכל מילגרום מור, מייסדת "שינוי מתוך גדילה, בית הגבוה לתודעה מתחדשת בראי מסע הנשמה", מסבירה שלפעמים הפער בין מה שאנחנו רוצים לקבל לבין מה שקורה במציאות יוצר בעיה משמעותית וגדולה. הפתרון מתחיל בשאלה אחת מתוחכמת וצלילה אל התת מודע

מה עושים כישי פער בין הצוי לרצוי? מרצה: מיכל מילגרום מור, מייסדת "שינוי מתוך גדילה, בית הגבוה לתודעה מתחדשת בראי מסע הנשמה"/וואלה פלוס בשיתוף לייף אקדמי. צילום טטילס: פלג אלקלעי

כולנו מוצאים את עצמנו במצבים בחיים בהם אנחנו חווים פער בין הרצוי למצוי. לפעמים, אנחנו מצליחים לגשר על הפערים הללו בקלות ומתקדמים לשלב הבא בחיינו. אבל לפעמים, הפער בין מה שאנחנו מאוד רוצים לחוות, לקבל, לממש, לבין העובדה שזה לא באמת קורה, מטריד ומשפיע עלינו בצורה לא טובה.

כשיש פער בין הרצוי למצוי

תכלס, כל החיים שלנו מתרחשים בפער בין מה שאנחנו רוצים לבין המציאות שלנו. בהרבה מאוד מהמקרים אנחנו מצליחים להשיג את המטרות שלנו ומתקדמים לשלב הבא, אבל לפעמים הפער הזה, בין מה שאנחנו רוצים לקבל לבין מה שקורה במציאות יוצר אצלנו בעיה משמעותית וגדולה.

מיכל מילגרום מור, מייסדת "שינוי מתוך גדילה, בית הגבוה לתודעה מתחדשת בראי מסע הנשמה", מסבירה כי התשובה לפער הזה נמצאת במערכת הלא - מודעת שלנו, התת מודע. המערכת הלא מודעת שלנו היא למעשה מחסן התודעות שאנחנו מחזיקים מהיום שנולדנו ומגלגולים קודמים, ולפעמים, שאלה אחת קטנה שנשאל את עצמנו, יכולה לעזור לנו לחקור את הלא-מודע ולגלות למה יש בחיים שלנו, פער כל כך גדול בין רצוי למצוי.

הרצון הוא המניע הראשוני והחזק ביותר שקיים בתוכנו. ומה אנחנו רוצים? אנחנו בדרך כלל רוצים את מה שאין לנו או חסר לנו מאוד בחיינו. אם ניקח לדוגמא אישה או איש שמאוד רוצים הצלחה עסקית, או זוגיות וכדומה, אנחנו מבינים מיד, שהרצון הזה מגיע מתוך החסך או החוסר הקיימים בחייהם באותו רגע.

שאלה אחת בדרך למימוש הרצון

כאשר מופיע רצון שכזה בחיינו, ואנחנו מנסים לממש אותו לאורך זמן אבל דבר לא באמת קורה, משמעות הדבר היא שבמערכת הלא מודעת שלנו, ישנה מערכת אמונות שאומרת שאם הרצון שלנו יתקיים, יקרה משהו, נשלם מחיר כלשהו. בעצם, המערכת הלא-מודעת שלנו כל כך רוצה להגן עלינו ולכן היא יוצרת מציאות שאומרת שאם הרצון שלנו יתממש ייגרם לנו נזק.

וכאן נכנסת שאלה מאוד מתוחכמת שאם עושים בה שימוש נכון אפשר לעצור את החשיבה הרגילה ולהיכנס עמוק אל תוך התודעה. למעשה, אנחנו רוצים לפנות אל המערכת הלא מודעת שלנו ולקבל ממנה את המידע שיכול לעזור לנו לעשות שינוי אמיתי ולהגשים את הרצון שלנו. ולכן, נשאל "מה הדבר הכי גרוע שיקרה לי ביום שיהיה לי את מה שאני רוצה" (וכאן אתם תשלימו את הרצון הבוער שלכם).

התשובה לא בהכרח תגיע מיד, אבל אם תתמידו ותשאלו אותה ואפילו תכתבו את התשובות שעולות לכם, לאט, לאט יעלה המידע המתאים מהמערכת הלא- מודעת שלכם ואתם תזהו את התשובה הנכונה ותוכלו ליצור שינוי אמיתי ומשמעותי בחייכם.


האתר של מיכל מילגרום >>>

עמוד הפייסבוק >>>

עמוד האינסגרם >>>

בשיתוף לייף אקדמי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully