וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיות כמו שנועדנו להיות עכשיו: האם אנחנו שורדים או חיים?

בשיתוף לייף אקדמי

30.6.2024 / 10:18

שיריאל ליבשטיין, מטפלת חוקרת גוף, נפש ונשמה, מסבירה על השינוי התודעתי שכולנו מתבקשים לעבור בתקופה הזאת

לחיות כמו שנועדנו להיות עכשיו: האם אנחנו שורדים או חיים? מרצה: שיריאל ליבשטיין, מטפלת חוקרת גוף, נפש ונשמה/וואלה פלוס בשיתוף לייף אקדמי. צילום סטילס: שי שחר

בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, הקווסט של כולנו השתנה. "כי במותם ציוו לנו את החיים," אומרת שיריאל ליבשטיין, "והשאלה היא איזה חיים אנחנו חיים עכשיו?"

חיים מלאים של הגשמה וחיבור בכל הרבדים, או חיים של נפרדות ושל כמעט וכאילו, של ליד ובערך.

מה זה אומר לחיות?

"משפט שמלווה אותי כל חיי הוא 'הכל צפוי והרשות נתונה'," מסבירה שיריאל. "מגיל צעיר עברתי המון שינויים לא צפויים, והרגשתי שהאדמה נמשכת לי מתחת לרגליים והעולם הבטוח שלי מתרסק שוב ושוב. אבל, כל שינוי כזה לימד אותי שהכל צפוי, והרשות נתונה."

השינוי הוא הקבוע

מה צפוי? "השינוי, התנועה, כי שום דבר לא נשאר קבוע ביקום," אומרת שיריאל. "אחרי החורף בא הקיץ. אחרי השלכת באה צמיחה. אחרי הגאות בא השפל. אחרי גל בא עוד גל. כשמשהו מת, משהו חדש נולד."

הבחירה בידינו

ומה נתון? הרשות שלנו לבחור. איך לחשוב, להרגיש, להיות, להגיב ולפעול ביחס למה שצפוי. "זה עיקר הפוקוס שלי בעבודה בקליניקה," אומרת שיריאל.

"כשהשינוי מרגיש 'כפוי', כאילו משהו חיצוני מכריח אותנו לשנות הרגלים, רובנו מגיבים אוטומטית בפייט, פלייט ופריז, נכנסים למוד הישרדות הגנתי. ושוכחים שיש לנו את החופש לבחור."

לחיות ולא לשרוד

"לחיות אומר קודם כל להפסיק להתנגד לשינוי שהחיים מביאים לנו, מתוך הבנה שהכל קורה עבורי ולא לי. ולהפסיק את האוטומט ההישרדותי ששואל למה זה קרה לי ואיך אני יוצא מזה."

"השאלה 'למה' טומנת בחובה את התפיסה שמשהו היה אמור לקרות אחרת, שאנחנו היינו אמורים להיות במקום אחר וזה משאיר את הבעלות על הכוח האישי לנסיבות," מסבירה שיריאל.

איך עוברים מאוטומט להגשמה?

"מפתחים חוסן תודעתי ומשנים את נקודת המבט," אומרת שיריאל.

מעניין אתכם לשמוע יותר? מוזמנים להקשיב לשיעור לחיים עם שיריאל ליבשטיין ולקבל פרטים נוספים כאן

בשיתוף לייף אקדמי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully