וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לבנות אתר וורדפרס שישרת אתכם נאמנה שנים רבות?

WinWeb בשיתוף Smart

10.7.2024 / 11:14

אורך החיים והאמינות של אתר האינטנרט הם פקטורים משמעותיים שצריך לקחת בחשבון מההתחלה והנה ההסבר מדוע

רוב אתרי האינטרנט בעולם מבוססים כיום על קוד פתוח וקיימת חשיבות גדולה בבחירה בשירותי חברה לבניית אתרים שיש לה ניסיון, ידע ומתכנתים בסטנדרטים גבוהים. רמת הפיתוח של האתר בקוד הפתוח משפיעה גם על הביצועים וגם - לא פחות מכך - על "תוחלת החיים" של האתר, ולהלן ההסבר.

עד לפני כשני עשורים, בניית אתר הייתה כרוכה בעבודה מורכבת של פיתוח וכתיבת קוד. המשימה הונחה בידי מתכנתים וכתוצאה מזה הייתה זמינה רק בעלויות גבוהות. עד לרמה שאפילו אתרי תדמית פשוטים תומחרו בעשרות אלפי שקלים.

חברות לבניית אתרים היו משקיעות משאבים אדירים לפיתוח קוד משלהן, "קוד סגור", והן כמובן לא היו חולקות את התוכנה עם מתחרים או לקוחות. רק המתכנתים שפיתחו את הקוד היו יודעים לבצע בו שינויים, כך שמעבר לעלות הגבוהה בעלי האתרים היו תלויים בחברה המפתחת באופן מוחלט.

בניית אתר וורדפרס. Shutterstock,
כיום אפשר ליהנות מכל היתרונות של וורדפרס וגם מפיתוח בהתאמה אישית/Shutterstock

וורדפרס - 45% מהאתרים בעולם

הסיטואציה הזו השתנתה לבלי היכר בתחילת שנות ה-2000 עם "מהפכת הקוד הפתוח" שלוותה בהופעת מערכות קוד שפתוחות לכולם, אשר עשרות אלפי מתכנתים מכל קצוות תבל משתמשים בהן ומשדרגים אותן תדיר. הרעיון בקוד הפתוח הוא שכל אחד יכול להשתמש בו לצרכיו, ובתוך התפאורה הטכנולוגית הזו, בניית אתר וורדפרס הפכה לדרך המלך.

וורדפרס היא מערכת הקוד הפתוח המפורסמת ביותר בעולם, היא הושקה לראשונה בשנת 2003 ומחזיקה כיום בנתח של כ-45% מכלל אתרי האינטרנט בעולם (קוד פתוח וסגור גם יחד). מאתרי תדמית של עסקים קטנים ועד לחברות ענק.

אולם בעוד שהקוד הפתוח "פתח" את הדלת ליצירת עשרות מיליוני אתרי אינטרנט, הוא מקפל בחובו גם כמה אתגרים שכדאי להכיר.

ראשית, היות שלא צריך לכאורה ידע בתכנות להקמת אתר בקוד פתוח, ישנם פרילנסרים וחברות שמציעים רק "בניית אתר" בלי פיתוח. חברות אלה משתמשות בתבניות וורפדרס מוכנות, ופשוט מלבישות עליהן ויזואל ומלל בהתאם ללקוח המשתנה. בין אם מדובר על חברת תיירות, חנות צעצועים או חברת היי-טק.

איך לעבור את השדרוגים של וורדפרס בשלום?

היתרון הגדול באתרי הוורדפרס "התבניתיים" הוא העלות הזולה וזמן הביצוע, אך חשוב להבין שיש גם לא מעט חסרונות בשיטת עבודה זו.

התבניות המוכנות שמשמשות להקמת האתרים האלה מיוצרות על ידי חברות שזה תחום התמחותן. חברות אלה, כאשר הן מבקשות לפתח תבנית, הן מחפשות לענות על הצרכים של הקהל הרחב ביותר (בכדי למקסם את התמורה מכל תבנית ותבנית). בכדי לעשות זאת הן "מעמיסות" על התבנית פיצ'רים ורכיבים שונים אשר יתאימו לכאורה לכל צורך ולכל דרישה.

הלקוח, מבחינתו, מרוצה מאד. מה רע? גם הקים אתר אינטרנט בלוחות זמנים קצרים וגם שילם מחיר אטרקטיבי. אולם כעבור כמה זמן הוא ייכנס ללוח הבקרה של האתר ויגלה שוורדפרס מבקשת ממנו פתאום לבצע "שדרוגי מערכת" (זאת משום שוורדפרס, בשביל להיות עדכנית, עוברת כל הזמן עדכוני קוד).

הלקוח שהיה עד לאחרונה מאושר ושמח בחלקו עומד פתאום מול אתגר חדש. הוא תלוי בחברה שפיתחה את התבנית שעליה מבוסס האתר שלו. אם החברה הזו החליטה, מסיבותיה שלה, שלא לפתח לתבנית גם שדרוג, הלקוח שלנו יהיה בבעיה.

מעכשיו, שיבושים ובאגים הם רק עניין של זמן. מה שיתחיל עם תמונות משתבשות, כפתורים שזזים ואלמנטים שלא מתפקדים, יגיע מהר לכך שאחד מהפיצ'רים שבתוך התבנית יגרום להפלה של האתר באופן מוחלט. הלקוח שביקש לחסוך יגלה שהזול הוא יקר ושעבודה עם תבנית מוכנה מגלמת סיכון. במאמר מוסגר נציין שאם האתר הוא מקור הכנסה מרכזי של העסק/החברה, מדובר בסכנה שהיא הרבה מעבר לגבולות הגזרה של האינטרנט.

אז מה הפתרון?

מה עושים? התשובה היא שאפשר ליהנות מכל היתרונות של וורדפרס וגם מפיתוח בהתאמה אישית. לצד חברות שרק "בונות אתר" על בסיס תבנית מוכנה, יש גם חברות מקצועיות שמציעות פיתוח אתר וורדפרס מאפס, מדף חלק.

חברות אלה משתמשות רק בתבנית ריקה ומתכנתות עליה רק את הפונקציות הנדרשות. לא יותר ולא פחות. פיתוח אתר בדרך הזו מאפשר יצירת קוד נקי, ללא תקלות בשדרוגים וחשוב לא פחות - עם התאמה עיצובית מוחלטת (האתר לא בנוי תחת גבולות גזרה עיצוביים של תבנית קיימת). קוד נקי משמעותו גם אתר מהיר, ומהירות טעינה היא פרמטר קריטי בדירוג בגוגל.

כלומר, לסיכום, פיתוח אתר וורדפרס ללא שימוש בתבנית מאפשר לקבל מוצר איכותי שיעבור בקלות שדרוגים במערכת. אתר שיספק מענה לשנים רבות קדימה עם ביצועים מושלמים, מהירים וללא תקלות. חוויית גלישה מושלמת.

WinWeb בשיתוף Smart
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully