וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנינת האושר

פנינה פאי בשיתוף Smart

11.7.2024 / 9:06

הסיפור של 'פנינה פאי', הקונדיטוריה המדהימה מאשדוד הוא סיפור הצלחה אדיר כבר 25 שנים. ישבנו לשיחה עם פנינה קונפורטי כדי לשמוע על ההצלחה של המוסד האשדודי שהפך לאתר עלייה לרגל מכל הארץ שמגיעים לטעום מהמגוון העצום ושלל העוגות, המאפים, העוגיות והמלוחים

כבר 25 שנים ש'פנינה פאי' הוא סיפור הצלחה אדיר. העסק משפחתי המצליח הוקם בשנת 1999, ובראשו עומדות האם המייסדת, פנינה קונפורטי ושתי בנותיה: המנהלת רוני אילון, והקונדיטורית הראשית, גילי ענבר. בין התורים הארוכים, והניחוחות המשכרים, ישבנו לשיחה עם פנינה קונפורטי כדי לשמוע על ההצלחה של המוסד האשדודי שהפך לאתר עלייה לרגל מכל חלקי הארץ.

הסיפור של 'פנינה פאי', הקונדיטוריה המדהימה מאשדוד מתחיל באישה אחת מיוחדת, הקונדיטורית פנינה קומפורטי. מאז היותה ילדה, פנינה הסתקרנה ואהבה את כל מה שקשור באפייה ובעוגות. היא מספרת כי בתקופה שבה הייתה ילדה, כל קשר בין מתוקים ובין משפחתה ממוצא תימני- היה רחוק שנות אור אחד מהשני. לכן את אהבתה הגדולה לעולם האפייה היא גילתה וטיפחה מספרי בישול שאליהם נחשפה, וממתכונים שעברו מפה לאוזן.

המאפים של פנינה פאי. שירן כהן שי,
המאפים של פנינה פאי/שירן כהן שי

פנינה, ספרי לנו מה הקינוח הראשון שהכנת בחייך?
"הקינוח הראשון שהכנתי אי פעם היה מתוך ספר בישול של רות סירקיס - עוגת שוקולד פאדג' עם קצפת מלמעלה. מאז לא הפסקתי להתנסות בכל מתכון שנקלע לדרכי."

ומה התפתח משם?
"לאחר שהתחתנתי ונולדו לי ארבעת ילדיי (2 בנות ו-2 בנים), החלטתי לממש את אהבתי לקונדיטוריה ונרשמתי לקורס, ומיד עם סיומו התחלתי למכור עוגות בביתי במשך 3 שנים. בסיום תקופה זו, החלטתי לפתוח מקום משלי בגן יבנה."

ההחלטה של פנינה התבררה כנכונה ונבונה שכן ההצלחה באה לידי ביטוי במהרה והחנות הקטנה, הפכה לחנות לחנות גדולה יותר באשדוד, הפועלת באותו המיקום עד ימים אלה.

קונדיטוריית פנינה פאי. פנינה פאי,
קונדיטוריית פנינה פאי/פנינה פאי

פנינה פאי מוגדר כעסק משפחתי, ספרי לנו איך זה בא לידי ביטוי
"המשפחה היקרה שלי הייתה תמיד חלק מהתהליך. ישראל, בעלי, עזב את עבודתו והחל לעבוד בעסק, וכל הילדים בשלב כזה או אחר עבדו אף הם בקונדיטוריה. בשלב מאוחר יותר גם המשפחות המורחבות לקחו חלק - גיסים, גיסות ומה שביניהם. כיום גילי ורוני, שתי בנותיה של פנינה לוקחות חלק פעיל ומרכזי ביותר בעסק. מאז שהיו קטנות הן עזרו בקונדיטוריה."

פנינה מספרת שהיא זוכרת את רוני, הקטנה מבין השתיים, ישנה בתור ילדה על שקי שוקולד תוך כדי שאמה עובדת. "אז, כמו היום, היה מחסור בכוח אדם. הבנות באופן די טבעי נכנסו ולמדו איך לעזור להצלחת העסק המשפחתי, כל אחת מכיוונה. גילי, שכיום היא הקונדיטורית הראשית של העסק, עזרה מגיל צעיר מאוד בכל הקשור למטבח. העבודה במטבח הייתה מבחינתה הדרך לבלות איתי ולראות אותי יותר. זה התחיל מלגלגל עוגיות בגיל 12, לאפות עוגות גבינה בגיל 15, לקשט ויטרינות ולעזור בכל מה שרק אפשר. רוני, שהיום מנהלת ביד רמה את החנות, החלה את דרכה בתור מוכרת ובריסטה, למדה את העבודה לעומק, ובהמשך נמשכה לפן הניהולי והתפעולי של העסק."

איך זה לנהל עסק עם בני משפחה?
"כיום אנו, המשפחה המורחבת, נהנים ומבלים יחדיו כתוצאה מניהול העסק במשותף, החל מלילות לבנים שמעבירים יחדיו, ועד ארוחות משפחתיות בהן כולנו מעלים זיכרונות וריכולים על היום שעבר בעבודה. גילי מתארת את החוויה כמאוד מאתגרת ומאוד מתגמלת, החיים של המשפחה והעסק שזורים אחר בשני. אני חושבת שהעובדה כי העסק מובל ע"י המשפחה היא ערך מוסף חשוב שמסייע ל'פנינה פאי' לשמור על איכות גבוהה, על שירות מצוין ועל קו מנחה שאנו מובילים יחד לאורך השנים. גאה שהבנות ואני עובדות יחד, זה מספק ומחמם את הלב."

לאורך השנים המשפחה בראשותה של פנינה, עבדה קשה כדי לייצר עבור הלקוחות את המוצרים האיכותיים והמיוחדים ביותר. פנינה היא בין החלוצות בתחום הקונדיטוריה באשדוד, ובארץ בכלל.

מימין לשמאל רוני, פנינה וגילי מקונדיטוריית פנינה פאי. פנינה פאי,
מימין לשמאל רוני, פנינה וגילי מקונדיטוריית פנינה פאי/פנינה פאי

איך המוסד שבראשו את עומדת התבלט כל כך מהרגע הראשון?
"הקונדיטוריה הביאה טעמים ואיכויות צרפתיות חדשות, שלעומת היום, לא היו נפוצות או מוכרות כלל לציבור הרחב. המשפחה עובדת מדי יום מסביב לשעון, קשה מאוד כדי לייצר ולשמר את המוניטין שקיים ל'פנינה פאי', תשאלו כל אשדודי על קונדיטוריה משובחת באזור והתשובה תהיה ברורה".

ובכל זאת, כיום כבר מדובר במותג ארצי
"פנינה פאי העמיקה את התודעה הארצית בקרב חובבי האוכל בראשית התפרצות נגיף הקורונה. יום אחד עלה לי רעיון - למלא את הקרואסון המוכר והאהוב שלי בקרם פיסטוק, ומשם כל השאר היסטוריה."

בתקופת התפרצות נגיף הקורונה, הקרואסון הפך לוויראלי לאחר ש"בטן מלאה" הגיעו לקונדיטוריה ולא היו יכולים להישאר אדישים לפלא. מאז נפרץ הסכר לטרפת הפיסטוק והמקום הפך להיות מוקד עליה לרגל לכל פודי שמכבד את עצמו.

מה זה עושה לך כשאת רואה את התורים הארוכים שמלאים באנשים מכל חלקי הארץ וממתינים רק לטעום מנפלאות הקונדיטוריה שלך?
"זה מחמם את הלב, זה לא מובן מאליו. העבודה שלנו היא באמת קשה ואינטנסיבית, וכשזוכים במילה טובה, מחמאה מינמילת או לקוח שחשוב לו לציין כי הגיע ממקום רחוק רק כדי לרכוש עוגה מאצלנו, אני מתמלאת שמחה, גאווה, ואומרת תודה לכל מי שבחר בנו, מעבר לכך זה ממלא את כולנו באנרגיות, לייצר, לחשוב ביצירתיות ולהכין עוד ועוד טעמים שיהיו אהובים על לקוחותינו."


כיום אנשים רבים מגיעים ל'פנינה פאי' עבור המגוון העצום ושלל העוגות, המאפים, העוגיות והמלוחים שיש למקום להציע.

לפני כחודשיים ולאחר כמעט 25 שנות פעילות, המקום התרחב והשתדרג לאחר השקה צנועה ומרגשת, וכמובן, שכל המשפחה נרגשת מהפרק החדש שנפתח.

פנינה פאי בשיתוף Smart
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully