וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המלחמה ולפני החג: מחסור במזון עבור אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב

25.9.2024 / 12:40

בעקבות המצב הבטחוני: מרלו"ג החירום של 'פתחון-לב' בצפון העתיק את פעילותו, וישנו חוסר בסלי מזון עבור 3,500 משפחות לקראת החג. ככה תוכלו לסייע בתרומה למען משפחות מעגל העוני, המשפחות המפונות ומשפחות הצפון שנשארו ביישובי קו העימות

לתרומה למען משפחות מעגל העוני, המשפחות המפונות ומשפחות הצפון שנשארו ביישובי קו העימות >>>

בזמן שבארגון 'פתחון-לב' נלחמים השנה יותר מתמיד להיענות לכל בקשות הסיוע בארוחת חג לקראת ערב ראש השנה, קיבל הארגון בשורה קשה נוספת כשהונחה להעביר את מרלו"ג החירום הצפוני שלו ממיקומו הקבוע בכרמיאל. את ההנחיה קיבל הארגון לאור המצב הביטחוני וטילים שנפלו לפני מספר ימים בסמוך למקום. במצב הנתון, שבוע לפני ערב החג, ל-3,500 משפחות בצפון אין כרגע מענה לסל מזון לקראת החג.

הדבר מצטרף לנתונים חדשים שמפרסם הארגון בימים האחרונים, לפיהם יש עלייה של 89% במספר משפחות הצפון מבקשות הסיוע לקראת החג. אלי כהן, מנכ"ל פתחון-לב': "הארגון מנסה לסייע לכל המשפחות שפונות לעזרה, רק שהחג הזה מרגיש כמו 'משפט שלמה'. לולא התרומות מהציבור, יותר ויותר משפחות בצפון ימצאו עצמן ללא יכולת לחגוג את החג בכבוד".

תרומות מזון ב"פתחון לב". פתחון לב,
תרומות מזון ב"פתחון לב"/פתחון לב

בארגון 'פתחון-לב' למוד הניסיון בסיוע במצבי משבר בישראל, נאלצים בימים האחרונים להתמודד עם אתגר מסוג חדש, זאת כאשר הארגון הונחה להעתיק מידית את המרכז הלוגיסטי הצפוני למיקום אחר. המרכז, הממוקם בכרמיאל, משמש את הארגון בחודשים האחרונים בסיוע למשפחות 34 מיישובי קו העימות שלא פונו מבתיהן. בעצם העברתו של המרלו"ג, הארגון מדווח על חוסר צפוי של סלי מזון ל-3,500 משפחות ביישובי קו העימות בצפון.

הבשורה האחרונה מצטרפת לנתונים קשים שמפרסם הארגון כעת, כמותם גם ותיקי הארגון לא זוכרים מאז שהארגון נוסד לפני 26 שנים במטרה לשבור את מעגל העוני בישראל. הנתונים מספרים כי בהשוואה לראש השנה הקודם, יש קפיצה של לא פחות מ-25% במספר המשפחות המבקשות סיוע במזון לקראת החג, ולא פחות מ-15% בהשוואה לערב ליל הסדר האחרון, לפני פחות מששה חודשים. באזור הצפון העלייה במבקשי הסיוע חריגה אף יותר ונושקת ל-89% יותר מאשר לפני חג הפסח האחרון.

נתוני הארגון מלמדים גם על כניסה של משפחות חדשות למעגל העוני בישראל, שנמנות על אוכלוסיות שבדרך כלל לא מדברים עליהן בשיח על העוני בישראל. לקראת החג הקרוב, קיימת עלייה דרמטית של כ-20% במספר המשפחות הצעירות בגילאי ה-20 וה-30, קפיצה של לא פחות מ-27% מאז ראש השנה האחרון. לא זו בלבד אלא שבין מבקשי הסיוע יש גם עלייה של 45% בקרב משפחות עובדות - 30% יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. זאת ועוד, בארגון מספרים גם על עלייה בבקשות לסיוע של משפחות חד-הוריות בעליית שיא של 87% בהשוואה לראש השנה אשתקד.

התמונה הקשה מורגשת ב'פתחון-לב' לאורך כל השנה כולה, מאחר והארגון מחובר בקשר ישיר ובאופן קבוע לשטח ומספק למשפחות שבטיפולו סלי מזון משפחתיים מדי שבוע. עובדי ומתנדבי הארגון יודעים לספר כי בכל שבוע הם פוגשים יותר ויותר משפחות שלא הכירו קודם, פנים חדשות בתורים לקבל סלי מזון ועשרות שיחות טלפון ממשפחות שנקלעו למצוקה כלכלית.

מתנדבים ב"פתחון לב". פתחון לב,
מתנדבים מחלקים תרומות מזון ב"פתחון לב"/פתחון לב

אלי כהן, מנכ"ל 'פתחון-לב', מספר כי ככל שהמלחמה נמשכה, יותר ויותר משפחות הזדקקו לסיוע, וחלק מהן אף נקלעו למעגל העוני באופן רשמי. "המלחמה בשנה האחרונה היא לא רק מלחמה בחזית, ואולי יותר מכך היא מתנהלת ברובה בעורף. את ההשפעות שלה אנחנו רואים בכל סיפור אישי שמגיע לארגון. יותר ויותר משפחות שלא חלמו לרגע להיות זקוקות לסיוע במזון, יותר ויותר משפחות שנכנסו לתהליך ארוך הטווח של הארגון לצאת ממעגל העוני".

'פתחון-לב' שבימות שגרה פועל במטרה לשבור את מעגל העוני בישראל, מצא עצמו פועל בשתי חזיתות מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. בזמן שהארגון המשיך את הסיוע ל-200 אלף הישראלים במעגל העוני, להם הוא מסייע בקביעות במהלך השנה, ב'פתחון-לב' החלו גם בסיוע למען על רקע המלחמה. במהלך השנה האחרונה סייע הארגון לחיילי צה"ל, משפחות המפונים ויישובי הדרום והצפון בכ-380,000 סלי מזון, ביותר מ-100 טונות של ציוד, 17,300 ערכות נוטרילון וחיתולים לפעוטות, כ-14,000 ערכות היגיינה וטואלטיקה, זאת לצד מיצוי זכויות בסכום של יותר מ-20 מיליוני שקלים, בפרויקטים שמפעיל הארגון.

יחד עם זאת, ההשלכות הכלכליות-חברתיות של המלחמה ממשיכות לזרום ולאורך זמן. "הארגון מנסה לסייע לכל המשפחות שפונות לעזרה, רק שהחג הזה מרגיש יותר ויותר כמו 'משפט שלמה'", אומר אלי כהן, שמוסיף כי "במצב הכלכלי הנוכחי ועליות המחירים, גם הארגון מוצא עצמו נפגע וביכולת יותר מוגבלת לסייע לכולם. לולא התרומות מהציבור, יותר ויותר משפחות היו מוצאות עצמן ללא יכולת לחגוג את החג בכבוד".

לתרומה למען משפחות מעגל העוני, המשפחות המפונות ומשפחות הצפון שנשארו ביישובי קו העימות >>>

תרומות מזון ב"פתחון לב". פתחון לב,
תרומות מזון ב"פתחון לב"/פתחון לב

הארגון לקח על עצמו לסייע ל-18,000 משפחות עם סלי מזון משפחתיים ובריאים לקראת ערב ראש השנה, ומנסה להתמודד עם כמות הבקשות שרק הולכת ונערמת. כל משפחה מקבלת בסל המזון לחג בשר ודגים, גבינות ומוצרי חלב, קטניות, מאפים, קופסאות שימורים, ירקות ופירות, בקבוקי יין, תבלינים ומוצרי בסיס נוספים לבישול.

"אנחנו מתעקשים לספק למשפחות סלי מזון עשירים שכוללים את כל מה שמשפחה צריכה כדי לשבת בכבוד לארוחת חג. שאף אחד מבני המשפחה לא ירגיש בעוני או בחוסר בערב שכולו אמור להיות חגיגי", אומר כהן, שמוסיף כי "בזכות תרומות שמגיעות מעשרות אלפי ישראלים נדיבים שאכפת להם, ב'פתחון-לב' ידאגו שזה יהיה אפשרי".

מתנדבים ב"פתחון לב". פתחון לב,
מתנדבים ב"פתחון לב"/פתחון לב

על רקע הנתונים הקשים והמשפחות הרבות שצובאות על דלתות הארגון לסיוע במזון לארוחת החג, ב'פתחון-לב' יצאו בקריאה לציבור לסייע בתרומה על מנת שלא תישאר אף משפחה מאחור. בארגון ציינו כי התרומות חשובות במיוחד השנה, בייחוד על רקע השנה האחרונה ולקראת השנה הקרובה כשאלפי משפחות עדיין עקורות מביתן בצפון ובדרום, ורבות אחרות עדיין מפונות לבתי מלון.

לתרומה למען משפחות מעגל העוני, המשפחות המפונות ומשפחות הצפון שנשארו ביישובי קו העימות >>>

בשיתוף פתחון לב
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully